רבקי ויהודה הישראלי
רבקי ויהודה הישראליצילום: באדיבות המשפחה

גורמים בסביבתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מספרים אחר הצהריים (שישי) כי מאז שנכנס ליברמן למשרד הוא נחשף לסוגיית הלוחם יהודה הישראלי ומנסה לסייע ככל יכולתו.

"הבעיה היא בירוקרטית, זה לוקח זמן", אומרים הגורמים בשיחה עם ערוץ 7. "ליברמן מטפל בזה מהיום הראשון שנכנס לתפקיד"

לשאלתנו האם לא דרושה "דפיקה על השולחן" כדי להכריח את היועצים המשפטיים למצוא פתרון למשפחת הישראלי, משיבים מקורבי שר הביטחון "אין כאן עניין של לדפוק על השולחן אלא עניין בירוקרטי שצריך לפתור ועושים מה שאפשר אבל זה לוקח זמן".

יהודה הישראלי שנפצע אנושות במבצע 'צוק איתן' זקוק להתאמת בית הוריו בעפרה על מנת להתגורר בו כחלק מתהליך השיקום.

משרד הביטחון מסרב לתקצב את הרחבת בית המשפחה, משום שליישוב עפרה שבבנימין אין תוכנית בניין ערים (תב"ע) מאושרת.

תנועת "ישראל שלי" יזמה אתמול פרויקט לגיוס כספים המוני עבור החייל. היעד שהוגדר - 600 אלף שקלים - הושג בקצב מסחרר לאחר שעם ישראל פתח את ליבו.

כעת מבקשת "ישראל שלי" לגייס 600 אלף ש"ח נוספים כדי להגיע לסכום שיאפשר את הרחבת הבית לגמרי כך שיותאם במלואו לצרכיו של הישראלי. "לא חלמנו שתוך זמן קצר יתגלה עם ישראל בתפארתו ויחליט שהגיע הזמן להביא את יהודה הביתה".

"בואו נעשה את זה, בואו נגייס את כל הסכום, בואו נגייס את שלב ב': שיאפשר את ההרחבה במלואה ורכישת הציוד ליחידה הטיפולית. מחזירים את יהודה אל חיק משפחתו. יחד אנחנו בלתי מנוצחים" אומרים בתנועת "ישראל שלי".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה "אגף שיקום נכים מלווה את יהודה ומשפחתו ברגישות ובמסירות מאז פציעתו במבצע צוק איתן. האגף מסייע ככל שניתן בכל התחומים לרבות סיוע מלפנים משורת הדין. עם זאת, במקרה של בקשת המשפחה להוספת יחידת דיור בבית ההורים, לצערנו המשפחה לא עונה על התנאים המקדימים המאפשרים לשקול סיוע כזה אפילו לפנים משורת הדין".

"בנוסף, אגף השיקום הציע למשפחה מגוון פתרונות כחלופות לבקשה האמורה. משרד הביטחון ממשיך לחפש פתרונות ביחד עם המשפחה כדי לסייע בהליך שיקומו של יהודה", נמסר.