זקוקים לה. סטרוק
זקוקים לה. סטרוקצילום: פלאש 90

מנהלת שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, מביעה דאגה עמוקה לנוכח ההצהרות האחרונות הנשמעות מכיוונו של ראש הממשלה על המשך המאמצים לכלול את 'המחנה הציוני' בממשלתו.

בראיון ליומן ערוץ 7 מבהירה סטרוק כי מעבר לשאלת החברות וההזדהות בין 'הליכוד' ל'בית היהודי' עולה שאלה חמורה וקשה פי כמה והיא "שאלת גורלו של הבוחר הימני שהאמין להבטחות הבחירות של נתניהו, וההבטחה מספר אחת הייתה שהוא הולך להקים ממשלה לאומית ושהוא לא הולך להקים את מה שמכונה 'ממשלת אחדות' שהיא למעשה ממשלה עם השמאל.

''הוא נשאל על כך שוב ושוב על ידי התקשורת וענה בבירור שהוא לא הולך לממשלת אחדות והבית היהודי שותף בכיר בכל ממשלה שהוא יקים. המשמעות של התשובה הזו הייתה דרמטית וקריטית עבור הבוחר הימני. לא מעט מנדטים עברו לליכוד בגלל ההבטחות האלה. לא מעט פרשנים אומרים שזה היה בהסכמה שבשתיקה עם ראשי הקמפיין של הבית היהודי".

"הניצחון בבחירות האחרונות היה ניצחון הבוחר הימני ועכשיו, קצת יותר משנה מהבחירות, לזרוק לפח את כל ההבטחות הללו ולקחת את הקולות היקרים הללו כדי ללכת לממשלה עם השמאל ולתהליך מדיני של נסיגות זה מעשה שלא ייעשה", אומרת סטרוק.

עוד היא מוסיפה וממליצה שלא לזלזל, כהגדרתה, בפעולתם הצפויה של כוחות חיצוניים או פנימיים. היא מזכירה בהקשר זה את דבריהם של ראש הממשלה ושר הביטחון ליברמן הרואים בעין יפה את יוזמת השלום הסעודית.

"מהי היוזמה הזו שמדברת על קווי 67'? זה לא החזרת שטח ועקירת ישובים אלא עקירת ירושלים. על זה ראש הממשלה הבטיח למצביעים הפוטנציאליים שלו ואמר שלעולם לא ילך למקומות הללו. היוזמה הסעודית הזו היא יוזמה לחלוקת ירושלים", מדגישה סטרוק המוסיפה ומציינת את יוזמת פריז ולחצים מהממשל האמריקאי כמו גם ממדינות ערב ככוחות לא מבוטלים שברור שממשלה בה מעורב השמאל לא תוכל לעמוד בהם.

"מצביעי הימין צריכים לעמוד על רגלים ולדרוש מנתניהו לעמוד בהבטחותיו", היא אומרת ומציעה לחברי הממשלה להתמקד בעבודה על פי קווי היסוד של הממשלה, קווי יסוד שעל אף שהם, כמו כל קואליציה, מחייבים פשרות לכאן או לכאן, אך "זו ממשלה טובה שעובדת יפה ומייצרת הישגים חשובים. בואו תעבדו יחד".

לדבריה חשוב שהציבור יאמר את דברו ובאפשרותו לעשות זאת בדרכים שונות ומגוונות, בין אם ישירות מול חברי הכנסת ובין אם דרך אמצעי הרשת, "לכל אחד יש השפעה על איך שיחליטו ויפעלו חברי הכנסת. צריך להפעיל את כל הלחץ".

בדבריה מביעה סטרוק פליאה על כך שרק שרים בודדים מקרב שרי הליכוד מביעים את עמדתם הנחרצת נגד חבירה לשמאל. "כולם צריכים להתנגד", היא אומרת ומציינת כי נכון שחברי הכנסת בליכוד יזכרו שחלקם לא היו זוכים להגיע לכנסת אלמלא ההבטחות הללו, הבטחות שאת יישומן היא תובעת כעת.