נתניהו במרכז הרב

העצרת המרכזית של יום ירושלים נערכת הערב (ראשון) בישיבת מרכז הרב, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרבנים הראשיים לישראל, שרים וחברי כנסת, רבנים וראשי ישיבות.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אהבת ירושלים מחברת בין כולנו כאיש אחד בלב אחד. אני זוכר את ירושלים השסועה כשהירדנים על הגדר. זה לא יחזור. ירושלים תישאר שלמה".

נתניהו סיפר שאחרי מלחמת ששת הימים הגיעו רבבות לכותל המערבי ונגעו בהתרגשות באבניו. ''התחברנו לדורות של 4,000 שנה. עמדנו שם נרגשים ומחויבים לשמור על ירושלים, הר הבית והכותל המערבי. ירושלים הרבה שמות לה ובתוכה שלם ושלום.

''עד שירושלים לא הגיעה לריבונות ישראל לא היה שלום ורק כשאנחנו בריבונותנו יהיה שלום. אנחנו מחפשים שלום, אני מחפש שלום. אני לא מנשל אנשים מביתם ואף אחד לא ינשל אותנו מארצנו", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו הבטיח לשמור על ירושלים מאוחדת ולבנות את העיר. ''היסוד לכל הוא הרוח והתנ''ך. זה באר מים חיים. אני יודע שהדברים שאני אומר כאן משודרים לקהילות בחו''ל, אני מעודד אתכן לבוא לכאן לישראל.

''המקום האמיתי לכל יהודי הוא מדינת ישראל בארץ ישראל. האורות דולקים כאן במרכז הרב כל לילה ויש כאן שקידה עצומה. אני קורא בתורה עם בני ואני שואב את הכוחות לשמור את ההווה ולהבטיח את העתיד", דברי ראש הממשלה.

הרב יעקב שפירא

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר בעצרת, "השמחה של יום ירושלים לא שייכת למגזר מסוים כמו הציונות הדתית אלא לכל עם ישראל. היה נס לכל עם ישראל. כל העם היה בסכנה וכולנו ניצלנו. מי שלא מודה לקדוש ברוך הוא על הנסים הוא כפוי טובה. אפילו לחמור יש הכרת הטוב''.

''אני זוכר שאבא ירד בתום המלחמה לכותל וכולו היה בהתרגשות. אם החיילים שלנו מסרו את נפשם במלחמות צריך להכיר להם טובה. לצערנו הרב הר הבית שועלים הילכו בו ואסור לנו להיכנס לשם כי אנחנו טמאים", דברי הרב יוסף.

הרב שפירא ונתניהו
הרב שפירא ונתניהוצילום: חזקי ברוך

הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב אמר בעצרת כי "שמחה של ירושלים נכנסת בכל לב ולב - ולכל אדם יש את ירושלים שלו. תמיד ירושלים סימנה את האוויר הצלול והחלום והאור כי ירושלים היא הנצח שמחבר בין כל חלקי הארץ והעם".

הרב שפירא פנה לראש הממשלה נתניהו, "אדוני ראש הממשלה בבית המדרש הזה מצפים לישועה. אנו מאחלים שיהיה חלקך כחלקם של יהושע וכלב שראו בתורה את מפת הדרכים שלנו. אנחנו בעד שתי לוחות הברית ולא בעד שתי מדינות".

הרב דב ליאור