מסיבת העיתונאים בלוד, הבוקר
מסיבת העיתונאים בלוד, הבוקרצילום: עמיחי לנגפלד

משרד החינוך פרסם היום (ג') בתיכון אורט בלוד את מספר התלמידים אשר ניגשו השנה ל-5 יחידות לימוד, עם תום בחינות הבגרות במתמטיקה של מועד חורף וקיץ תשע"ו.

נתוני המועדים מצביעים על זינוק של עוד כ- 6,000 תלמידים אשר נבחנו בבחינות הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד (2,000 בשכבת יב' וכ- 4,000 בשכבת יא').

הגידול החד מצביע על כך שהמשרד עמד ביעד אשר הציב לעצמו בשנה הקודמת (12,500 תלמידים המסיימים יב'). העמידה ביעד זה מהווה צעד לקראת המעבר של ישראל מבית C בדירוג של ה-OECD לבית B.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "קירוב הפריפריה למרכז הוא לא רק באמצעות רכבות – הוא באמצעות משוואות.המהפך במתמטיקה יביא את זוכה פרס הנובל הבא מדימונה, את המהנדסת הבאה מרהט ואת ממציא כיפת הברזל הבא מקרית שמונה. נגמר העידן שבו ויתרנו על ילדים שרצו לעשות בגרות של חמש יחידות רק בגלל תפיסה נוראית שאינטליגנציה היא עניין של גאוגרפיה.

"בכלל, כמו שאמרו לנו שזה לא אפשרי להגדיל את מספר תלמידי חמש היחידות והוכחנו שזה אפשרי, כך גם כל ילד שרואה אותנו עכשיו ילמד שכל מה שהוא רוצה להיות, הוא יוכל להיות. אם זה במתמטיקה, אם זה בהיסטוריה ואם זה במחול. השמים הגבול, ואנחנו רק הענקנו לתלמידים כנפיים", הדגיש.

דירוג ה-OECD
דירוג ה-OECD