נתניהו מבקר בתערוכה
נתניהו מבקר בתערוכהצילום: מועצת יש''ע

לראשונה הגיעה למוסקבה משלחת של מועצת יש"ע בשיתוף המשרד לעניינים אסטרטגיים, בהשתתפות ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני, ראש המועצה האזורית מגילות אריה כהן, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר וסמנכ"ל ההסברה יגאל דילמוני.

המשלחת הקימה יחד עם חנה הכהן, מנהלת הפרויקטים במשרד לנושאים אסטרטגיים, ביתן ענק עם מאות מוצרים מאזור יהודה ושומרון, בהם תמרים מזן המג'הול מבקעת הירדן, שמן זית ממשק אחיה ומבקעת הירדן, מוצרי מפעל 'אהבה' בים המלח, דבש מבקעת הירדן, מפות תבליט והסברה של מדינת ישראל, מבחר יינות מיקבי הבוטיק ביהודה ושומרון ועוד.

הביתן מציג את מיטב התוצרת הישראלית וחושף אותה לציבור הרחב, לתקשורת הרוסית ולמקבלי ההחלטות במוסקבה, תחת המותג MADE IN ISRAEL.

האירוע נפתח אתמול (שני) בהשתתפות כ-3,000 אנשים ועשרות אנשי תקשורת רוסים. חולקו אלפי תמרי מג'הול לטעימות, תבליטים של ארץ ישראל ודוגמיות של מוצרי הקוסמטיקה ממפעל 'אהבה' בים המלח.

דוד אלחייני עם רה"מ ורעייתו המבקרים בתערוכה
דוד אלחייני עם רה"מ ורעייתו המבקרים בתערוכהצילום: מועצת בקעת הירדן

מנכ"ל מועצת יש"ע, שילה אדלר, אמר כי "מטרת היריד היא לחשוף את התוצרת המצוינת של מדינת ישראל ובעיקר מיהודה שומרון ובקעת הירדן, המשלבת אזור היסטורי עם מורשת עתיקה יחד עם טכנולוגיה מתקדמת ביותר המייצרת מוצרים וחקלאות בעלי איכות גבוהה.

"כמו כן, הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי בישראל תורם לכל אזור המזרח התיכון – חקלאים מכל האזור באים ללמוד אצלנו, ומתפרנסים מההצלחה הישראלית", הוסיף אדלר.

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן בירך את מועצת יש"ע שלוקחת חלק בתערוכה "פתחים דלתות לישראל". לדבריו ''דווקא בימים אלה, בזמן שמדינת ישראל מתמודדת במערכה מול תנועת החרם, חשיפה גדולה של מוצרים מישראל לשווקים וקהלים חדשים, מחזקת את המדינה ופוגעת בכוונות של פעילי החרם לפגוע בכלכלת ישראל.

"רק בשנה האחרונה ההשקעות הזרות בישראל גדלו בעשרות אחוזים בזמן שארגוני החרם ניסו לגרום למגמה הפוכה של משיכת השקעות מישראל. אנו נמשיך לפעול בשקט ובחוכמה כנגד אותם ארגונים שמנסים לפגוע במדינת ישראל״, הבטיח ארדן.

צילום: מועצת יש''ע
צילום: מועצת יש''ע