חתול. ארכיון
חתול. ארכיוןצילום: אריה מינקוב

סירוס ועיקור חתולים אסורים מן התורה, אך בעיית חתולי הרחוב הולכת ומתגברת עם השנים.

חוקרי בית הספר לרפואה וטרינרית באוניברסיטה העברית מנסים מספר שנים למצוא פתרון לבעיה באמצעות עיקור הורמונאלי, דבר שעומד בדרישות ההלכה ומונע צער מיותר מבעל החיים כיון שכיום נהוג לבצע עיקור כירורגי באמצעות ניתוח.

לצורך כך מחפשים החוקרים בעלי חתולים שיסכימו להשתתף בניסוי. מכון התורה והארץ עומד בקשר עם חוקרי האוניברסיטה ובראשם ד"ר טל רז, ולאחרונה אף הנפיקו הסכמה על כך שהמחקר עומד בדרישות ההלכה, והצלחתו תביא ליישום ההלכה בחיי המעשה.

"ריבוי היתר של חתולים וכלבים משוטטים מהווה בעיה קשה בישראל ובעולם כולו, הן מבחינת רווחת בני האדם והן מבחינת רווחת בעלי החיים", אומר הרב דוד אייגנר ממכון התורה והארץ. "האופן בו הרשויות השונות מתמודדות עם ריבוי זה הוא על ידי ניתוחי עיקור וסירוס, הן של בעלי חיים משוטטים, והן עידוד מחזיקי בעלי חיים ביתיים לבצע ניתוחי עיקור וסירוס, אשר ברובן אסורות מן התורה".

"ד"ר טל רז וצוותו עוסקים כעת במחקר למניעת רבייה באופן שאינו כירורגי ומחקר זה עומד בקנה אחד עם ההלכה", מסביר הרב אייגנר ומוסיף כי "אנו רואים במחקר זה ובהצלחתו התקדמות חשובה לקראת יישום פתרונות מניעת רביה המקובלים הלכתית".

אז אם יש לכם חתול מעל גיל 6 חודשים שטרם סורס או עוקר, אתם מוזמנים לפנות לעורכי המחקר במייל – [email protected]. על החתול להיבדק שלוש פעמים בשנה ועל הבעלים למלא שאלון ארבע פעמים בשנה.