זוהיר בהלול
זוהיר בהלולצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני עורר סערה לאחר שאמר בראיון בגלי צה"ל כי המחבל שדקר חייל צה"ל בחברון ונורה למוות אינו מוגדר לטעמו "מחבל".

"מי שגודע את חייהם של משפחה שלמה הוא מחבל", אמר בהלול, אבל הבחין בין תוקפי אזרחים לתוקפי חיילים.

אמירתו של בהלול הובילה לגינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית. מאות קובלנות הוגשו נגד בהלול. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בפייסבוק: "דבריו של ח"כ בהלול מבישים. חיילי צה"ל מגינים בגופם על חיינו מפני מרצחים צמאי דם. אני מצפה מכל אזרחי ישראל, ובייחוד מחברי הכנסת, להעניק להם גיבוי מלא". בבית היהודי מיהרו להגיב: "מפלגת העבודה הופכת לאט לאט מפוסט-ציונית לפרו-פלסטינית. יצחק רבין מתהפך בקברו".

אבל מסתבר שלמרות כל הקובלנות שהוגשו בין השאר על ידי צעירי מפלגת העבודה ועל ידי ח"כים רבים, החליטה השבוע ועדת האתיקה של הכנסת בראשות ח"כ יצחק ועקנין (ש"ס) לדחות את הקובלנות וכך נכתב בהודעה, "וועדת האתיקה דנה בקובלנות שונות שהוגשו נגד חברי הכנסת זוהיר בהלול ואיימן עודה בשל דברים שנטען כי אמרו באירועים שונים, ועדת האתיקה נוקטת מזה שנים עמדה עקבית ועקרונית לפיה אין מקום להגביל את חופש הביטוי של חברי הכנסת, גם כאשר מדובר בהתבטאויות חריפות , החופש להתבטא בעניינים אידיאולוגים הוא אחד מכלי העבודה העיקריים של חברי הכנסת והוא מאפשר להם לבטא בפומבי וללא חשש את עמדותיהם ואת עמדת ציבור בוחריהם בסוגיות שעל סדר היום הציבורי בהתאם למדיניות זו החליטה הועדה לדחות את הקובלנות" .

הפעיל הפוליטי שי גליק ממגישי הקובלנות, טוען כי ועדת האתיקה מפלה בין חכ"ים ערבים לח"כים יהודים, "כולנו זוכרים איך לפני כמה חודשים, ח"כ מוטי יוגב ננזף על ידי ועדת האתיקה כשהוא אמר שצריך לעלות על בית המשפט עם די-9. גם ח"כ מאיר פרוש ננזף כשעשה השוואה בין נשות הכותל לכלבים. אבל כאן כשמדובר בח"כ ערבי שאומר על דוקרי חיילים שהם לא מחבלים, סוג של תמיכה בטרור, מחליטה הוועדה לדחות את הקובלנה בטענה כי מדובר בחופש הביטוי".