ספר השיאים של התנ"ך
ספר השיאים של התנ"ךצילום: יח"צ

ארגון 'קרוב ללב', שפועל בחסות 'המנהלת לזהות יהודית', מחלק לפני כל חג ערכות מיוחדות בין שכנים, במטרה ליצור קרוב ואחדות בקרב עם ישראל.

הפעם, לפני חג השבועות, הוציא הארגון לאור את המתכונת היהודית לגינס - 'ספר השיאים של התנ"ך' שכתב חתן התנ"ך העולמי רפאל מיוחס, איירה נעמה להב וערך עוזיאל סבתו.

משה וכטר, מנכ"ל 'קרוב ללב', מספר לערוץ 7 על הפעילות בכל השנה, "המטרה שלנו לעשות אחדות בעם ישראל. הפעילים נפגשים עם שכנים, מביאים להם ערכה וככה נוצר מפגש וחיבור בין שני אנשים שעד היום בקושי אמרו שלום אחד לשני.

אחרי כל חג מגיעים אלינו סיפורים מרגשים, כמו מפגש עם זקנים או עולים, אנשים ששנים לא דפקו אצלם בדלת. או סתם שכנים שבקושי מכירים והמפגש הזה של החצי שעה וחלוקת הערכה, פתח משהו זה סוג של טריגר. לפעמים זה מתקדם הלאה לארוחות שבת. אבל המטרה כאן היא אחדות, ומה שמאחד אותנו כאן, זה היהדות".

מדי חג הם מחלקים ערכה מיוחדת שמתאימה לאופיו של החג, "ביום העצמאות חילקנו דיסק ליום העצמאות, בחנוכה חנוכיות, ועכשיו לקראת חג השבועות הוצאנו ספר מיוחד, ספר השיאים של התנ"ך. את הספר כתב חתן התנ"ך הראשון למבוגרים, רפאל מיוחס. בספר מופיעים בין השאר, סכום הכסף הגדול ביותר, הכסף שדוד הביא לשלמה לבנות את בית המקדש, מאה אלף ככרות זהב, שזה 5700 טון זהב. המבנה הגבוה ביותר, הוא האולם של מקדש שלמה, 60 מטר גובהו.

האדם הזקן ביותר, מתושלח בן 969 שנה. האיש שמופיע הכי הרבה פעמים בתנ"ך דוד המלך. ומיהו האיש עם השיער הארוך ביותר בתנ"ך? אבשלום ששקל את שער ראשו, ומשקלו היה מאתיים שקלים. שלא כמו בספר השיאים של גינס, כאן אתה גם לומד את הסיפור ולמה התנ"ך סיפר לנו אותו. אמנם אין צילומים, לא זכינו לכך, אבל יש איורים מדהימים".