יו"ר דירקטוריון חדשות 10, רמי סדן, שיגר אמש (חמישי) מכתב פתוח לחברי מפלגת ש"ס בו הוא מפציר בהם "ללכת עם האמת" כלשונו ולא להסתמך על ציטוטים שפורסמו בלי בכלי התקשורת ומייחסים לו אמירות גזעניות.

״אני כותב אליכם מלב מדמם, כי אין בי עוד הכח לידום. שבוע שופכים את דמי לשווא״, כתב סדן בפתח מכתבו.

סדן מסביר כי הוא מתנגד לכל פגיעה בכל ציבור ומגולל את הקשר שלו עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "כמוכם גם אני חושב שאסור שאדם ששונא ספרדים או גזען ישמש בתפקיד ציבורי. אלא שלא יעלה על הדעת ואיני מסוגל כלל לחשוב או להרגיש שנאה. ודאי לא לציבור שלם וודאי לא לציבור הספרדי היקר החם והאוהב.

"כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה הדברים לא שייכים. זכיתי משך שנים לחיות בחברה ספרדית ולהתענג עליה. זכיתי לשמש את הרב מרדכי אליהו זצוק"ל שהוא ומרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל העריכו וכיבדו זה את זה. הם תלמידי חכמים ענקיים -הירבו שלום בעולם. לצערנו, לא כל הסובבים אותם. בואו נלך בדרכם ולאורם. באהבת אמת ובריבוי אורה של תורה בכלל ישראל".

בדבריו מספר סדן כי בימים אלו הוא יוצא עם אישה ממוצא מרוקאי למטרת נישואין. "בימים אלו אני מכיר ופוגש אשה מרוקאית מופלאה למטרת נישואין. זה נדמה לשונא ספרדים? לשונא ש"ס?".

"ישיבת הדירקטוריון בה כאילו אמרתי דברים מזעזעים היתה לפני 10 ימים. איך זה לא יצאו מיד ואמרו, אלא רק לאחר שנבחרתי לתפקיד? זו אמינות? הנסמאו עיניכם מראות השקר? מכל ציטוטי-השקר המילה היחידה שהזכרתי היתה 'אליטות'.

"'ש"ס' או 'דרעי' לא הוזכרו כלל! כן אמרתי ואני אומר גם כעת שחייבים לפתוח את ערוץ 10 לא רק לאליטות, אלא לכל הציבורים: החרדי, הספרדי, המתנחלי, הרוסי והערבי. ערוץ שיפנה רק לאליטות לא יתקיים. אלו היו דברי ותו לא. ההפך הגמור מכל מה שצוטט", הדגיש סדן.

לסיום ביקש מהם ללכת עם האמת שלהם. "אל תתנו לרווח של רעש פוליטי זמני וחלקי להוביל, כל מי מכם שמכיר אותי יודע שדיבורים על שנאת ספרדים אינם רלבנטיים עבורי. מחר נלך כולנו למעמד של "ויחן שם העם כאיש אחד בלב אחד". אל נא אחיי תרעו. עת לשנות ולילך יחד אל פסגת ההר הטוב הזה".

בעוד שעות ספורות צפוי יו"ר ש"ס השר דרעי להיפגש בנושא עם ראש הממשלה נתניהו כדי לנסות ולסיים את המשבר שנוצר בעקבות האמירות שיוחסו לסדן.