הכירו את ה"גוגל" של התנ"ך

המכללה האקדמית הרצוג משיקה בימים אלו את אתר התנ"ך – Hatanakh.com שמעניק דרך חדשנית ועדכנית לפגוש את אוצר הרוח החשוב ביותר של העם היהודי- בשפות עברית ואנגלית.

האתר מכיל מאגר ידע עצום, מקיף וחוויתי של עשרות אלפי פריטי תוכן שנאספו במשך 50 שנות מחקר, לימוד, הוראה וכתיבה שמאפשר אינטגרציה בין תוכן, כלים ופדגוגיה להוראה ולימוד התנ"ך.

אלפי מאמרים, שיעורי אודיו, וידאו, ובלוגים קצרים באנגלית ובעברית תוקצרו וקוטלגו על ידי מילות מפתח, המקשרות כל פריט באתר לטקסט התנ"כי ולפריטים קשורים.

בהקמת אתר התנ"ך בשפה העברית והאנגלית השקיעה המכללה משאבים רבים. במהלך השנים הקרובות מתוכנן פיתוח האתר בהיקף נרחב, בתרגום לשפות נוספות, סרטונים, ניווט GPS, קהילת לימודים משותפת, חומרי הוראה והדרכה ועוד.

צילום: מורג ביטן
צילום: מורג ביטן

חברת "מטריקס" פיתחה את אתר התנ"ך מבחינה טכנולוגית, בליווי של 12 אנשי תוכן: מומחי תנ"ך, מידענים, כותבים, רבנים, אנשי הגות, אקדמיה ואמנות בהקשר התנ"ך.

הרב ד"ר שוקי רייס, העורך הראשי של אתר התנ"ך וראש החוג לתנ"ך במכללה, אמר כי "אתר התנ"ך הינו אתר מהפכני שעתיד להוביל את לימודי התנ"ך בעתיד".

ראש מכללת הרצוג הרב ד"ר יהודה ברנדס אמר כי ''זהו צעד נוסף בתחיית לימוד התנ"ך בישראל ובתפוצות והצבתו של התנ"ך בתשתית הזהות הישראלית והיהודית, תוך חיבור עבר ועתיד, מורשת עתיקה וקידמה עדכנית".