האוטובוס הפגוע
האוטובוס הפגועצילום: מד"א

ח"כ אורי מקלב שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כ"ץ, בעקבות האירוע החמור בו יודו אבנים על אוטובוס קו 3, שעשה את דרכו לכותל המערבי במוצאי חג השבועות דרך שכונת ואדי גוז.

מקלב תהה במכתבו כיצד נהג האוטובוס הערבי הרשה לעצמו לנסוע דרך שכונות ערביות ולסכן באופן ממשי את חייהם של עשרות נוסעים - זאת בניגוד חמור לנהלים. מקלב ציין כי פיגוע יידוי האבנים הסתיים באורח נס עם שלושה נפגעים קל בלבד.

"זהו אירוע חמור ומסוכן ביותר שהתרחש בשל התנהגות הרפתקנית, רשלנית וחסרת אחריות בעליל, של נהג אוטובוס ערבי באגד שבמקום לנהוג לכותל המערבי בדרך המקובלת דרך מוזיאון רוקפלר פנה אל שכונת ואדי ג'וז, שם נתקל האוטובוס במלכודת פורעים, כאשר עשרות צעירים ערבים משולהבים החלו לידות לעבר האוטובוס אבנים ומוטות ברזל, ניפצו את החלון האחורי והחלו להשליך אבנים לעבר הנוסעים ולפצוע אותם", תיאר ח"כ הרב מקלב את שאירע.

"מיותר להכביר במילים על רגעי האימה שעברו על נוסעי האוטובוס – למעלה מ-100 במספר, ביניהם אנשים נשים וטף, זקנים וצעירים שהיו במשך דקות ארוכות קורבן להמון פורע ומשולהב, כאשר רק בנס הסתיים האירוע בכמה פצועים קל בלבד ובעשרות נפגעי חרדה", הוסיף מקלב וציין כי "לא ניתן לעבור על לסדר היום נוכח מחדל חמור וקשה כזה".

הוא גם דרש משרד התחבורה לערוך "בירור נוקב וממצה מול חברת אגד, כיצד אירע הדבר, ומה בדעתה לעשות על מנת להבטיח שמקרה מעין זה לא ישנה".

במקביל פנה ח"כ מקלב אל מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, לאחר שנוסעי האוטובוס התלוננו על כך שבמשך דקות ארוכות לא היה מענה במוקד 100 של המשטרה על מנת לדווח על פיגוע זריקת האבנים וגם אחרי שנוצר קשר עם המשטרה, הכוחות שהוזעקו למקום הגיעו לזירה רק כעבור כחצי שעה.

"כיצד אורך לכוחות המשטרה זמן כה ממושך להגיע לאירוע בטחוני כאשר חייהם של עשרות נוסעים עומדים מנגד?", תהה ח"כ מקלב בפנייתו ודרש מהמפכ"ל לערוך בדיקה בנושא.