בית יהונתן
בית יהונתןפלאש 90

עו"ד אלדד רבינוביץ' שמייצג את חברת מליח 73 שאמורה לבנות בכפר השילוח, מברך בערוץ 7 את החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לאשר את הבניה ליהודים סמוך לבית יהונתן.

מדובר בבניית בית מגורים חדש ליהודים בן שלוש קומות, סמוך לבית יהונתן, בשטח שנרכש על ידי עמותת "עטרת כהנים" כבר בשנת 2005.

"נעשה היום בירושלים צדק היסטורי", אומר רבינוביץ', "השטח נרכש על ידי העולים התימנים בעלייה הראשונה ונותר פנוי לאחר שהבריטים גרשו אותם. כפר השילוח עבר הרבה תהפוכות אבל היום זו שכונה מעורבת, יש כבר מאה משפחות יהודיות ורואים הרבה דגלי ישראל".

הוא מציין כי למרות הניסיונות לטרפד את קבלת ההיתר, העירייה עמדה בדיבורה, "גורמי שמאל הפעילו לחצים ואנחנו הפעלנו לחץ נגדי.


אנחנו אנשי חוק ולא ייתכן שיהודי לא יוכל לבנות מטרים ספורים ליד הכותל המערבי. השמאל יכול לקרוא לזה סילואן, אבל זה מגיע מאותה מילה, כפר השילוח. כל המאבקים המשפטיים בעבר הסתיימו בניצחון, הרבה פוליטיקאים גם מהשמאל, עלי לציין לשבח אנשים כמו יואל חסון שנלחם בשיניו, הבינו בסוף שאי אפשר לטפל רק במבנה אחד. אני שמח שהיום עיריית ירושלים מכשירה בתים ומוכיחה שניתן לבנות בכפר השילוח. אני מודה למאיר תורג'מן שעמד במילתו והעביר את ההיתר".