מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ מיקי זוהר השתתף היום (רביעי) בכנס המנהלים של ארגון זהות - איגוד המרכזים לזהות יהודית והתבטא בחריפות נגד אלה המבקשים "לעקור את הקשר הגורדי הקיים בין זהותנו היהודית לזכות אחיזתנו בארץ הזו", כלשונו.

בדבריו הדגיש זוהר כי "מדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית ולאחר מכן דמוקרטית - וחובה על כל תושב במדינה להבין כי זכותנו ההיסטורית טמונה בעצם היותנו יהודים. כל מי שמדבר על ישראליות לפני שמדבר על זהות יהודית לא מבין את המשמעות שלנו על הארץ הזו, מתכחש לשורשי אבותיו".

הוא התייחס לתופעות נוספות שבאות, לדבריו, לקעקע את מסורות ישראל עליהם התחנכו אלפי דורות של יהודים.

"כל ניסיונות ההתייפיפות מצד מגזרים שונים, כל ניסיון לחפש את הניגוד שבין הומניות ליהדות, כל מי שמבצע כנסים הזויים שמדברים על אי מוסריותה של מצוות ברית המילה - כפי שקורה במקומות מסוימים בארץ וכל מי שמבקש להפוך בכל מחיר את מדינת היהודים למדינת כלל אזרחיה - הוא בבחינת הזוי שלא מבין את משמעות המושג להיות יהודים".

"הדרך היחידה להצדיק את אחיזתנו בארץ הזאת היא בזכות היהדות והנושאים שאתם עוסקים בהם כאן כמנהלים במרכזי זהות. הדרך לאחדות אמיתית בעם מגיעה מתוך הכרת היהדות, המורשת וההיסטוריה היהודית - והטמעתה בקרב מאות תלמידים וחלילה לנו לא לזכור כי הצביון היהודי הוא החשוב ביותר שקיים לעם הזה", סיכם ח"כ זוהר.