השר כ"ץ בכנס הרצליה
השר כ"ץ בכנס הרצליהצילום: עדי כהן צדק

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, איים הבוקר (חמישי) בנאומו בכנס הרצליה כי מנהיג חיזבאללה לא ישרוד את מלחמת לבנון השלישית.

"מלחמה בלבנון תביא בהכרח לסילוק נסראללה ותמיט חורבן על לבנון", אמר השר.

לדבריו, "חיזבאללה לא מסוגל להוות איום קיומי על ישראל, אבל מסוגל לגרום נזק כבד לעורף, לתשתיות לאומיות, לשדות תעופה, לנמלים, למקורות אנרגיה. ישראל לא יכולה ולא צריכה לנהל מלחמת התשה מול חיזבאללה ותיאלץ לפעול בעוצמה רבה נגד מקורות הירי ומטרות בלבנון כולה, כדי להביא לקיצור משך הלחימה וצמצום הפגיעה בעורף".

הוא הוסיף כי הסיכוי לפריצת עימות נוסף בלבנון לא גבוה כרגע, אך מלחמה יכולה לפרוץ גם בלי שהצדדים רוצים בכך. "ראינו באילו נסיבות התחילה מלחמת לבנון השנייה ואיך כמעט הגענו למספר עימותים בשנים האחרונות, באופן של אירוע מתגלגל ונסיבתי".

בנוסף, השר כץ פירט את תכניתו לבניית אי מלאכותי מול חופי עזה, שיכיל נמל ימי, מתקני התפלת מים ובעתיד גם נמל תעופה, באחריות ביטחונית ישראלית. "מרבית הצמרת הביטחונית תומכים באופן נלהב ברעיון. אני מקווה שלצמרת המדינית הגבוהה תהיה את הנחישות לקבל החלטה לקדם את היוזמה".

"אנחנו עושים את זה מהיבט כלכלי-הומני ומאינטרס ישראלי", הסביר כץ. "יש כאן הזדמנות להוביל יוזמה, שאני יודע שתהיה מקובלת בעולם. זה יכול לפתור חצי מהבעיה הפלסטינית לטווח הבינוני".