רחבת הכותל המערבי
רחבת הכותל המערביצילום: מאיר סלע

לקראת התלהטות? במכתב ששיגר היום (חמישי) היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת עו"ד ישראל פת לרב הכותל הובהר כי אין לו כל סמכות למנוע את תפילת הרפורמים הערב בכותל המערבי. זאת, למרות שהיא תתקיים ללא מחיצות.

"לאחר בדיקת הנושא, לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגענו למסקנה, כי בנסיבות העניין, אין מקום להפעלת סמכותך, בהתאם לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי", לשון המכתב.

מנגד השר לשירותי דת דוד אזולאי גינה את תפילת הרפורמים ואמר כי מדובר ביצירת פרובוקציה מיותרת. "אני מגנה מכל וכל את ההחלטה האומללה של קבוצה שולית וצעקנית שמנסה בכל דרך ליצור פרובוקציות ולהצית את אש השנאה יום יום במקום המקודש ביותר לעם היהודי, וגורמת למחלוקות והסטה דווקא במקום שמאחד את כל שכבות העם. לא אתן ידי לפרובוקציות הללו ולא אהיה שותף להם לעולם".

"אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהדבר נמצא תחת סמכותו להורות על איסור קיום הטקסים הללו ברחבת הכותל ולעצור מיידית תופעה מסוכנת זו ולהורות לכוחות המשטרה לאכוף את ההחלטה לפני שיהיה מאוחר מיידי", הוסיף.

המכתב שנשלח
המכתב שנשלחצילום מסך