הרתעה. ארדן
הרתעה. ארדןצילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90

השר לביטחון פנים, לנושאים אסטרטגיים ולהסברה חשף היום (חמישי) כי הממשלה מתכננת שורה של צעדי חקיקה נגד ארגונים ואזרחים ישראלים שיקדמו חרם על המדינה.

"אין כיום מחיר אמתי על כך שמישהו פועל כנגד מדינתו שלו, כדי לבודד אותה בעולם", אמר ארדן בנאומו בכנס הרצליה ה-16 של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.

"הקמתי צוות משפטי, יחד עם משרד המשפטים, שיקדם חקיקה ממשלתית בנושא", הוסיף ארדן. "אם אנחנו רוצים לשכנע את העולם שדה-לגיטימציה זה דבר פסול, שצריך לשלם עליו מחיר, צריך להתחיל כאן בישראל".

ארדן בירך גם על מינויה של ג'ורדנה קטלר, ששימשה בעבר כיועצת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לתפקיד מנהלת מדיניות ותקשורת בפייסבוק ישראל. "פייסבוק מבינה שיש לה אחריות לנטר את הפלטפורמה שלה ולהסיר תכנים. אני מקווה שזה יקרה בטוב. אם לא - תהיה חקיקה, לא רק בישראל. יש דו שיח מתקדם בין מדינת ישראל לפייסבוק".

השר הממונה על המאבק בחרם, הסביר שמדיניות משרדו היא לגבות מחיר אישי מפעילי ה-BDS בעולם. "המסר ההרתעתי חייב להיות, למרות שהוא לא נשמע פוליטיקלי קורקט, שלא כדאי להיות פעיל BDS", הבהיר ארדן. "אין כוונה לפגוע באף פעיל, אבל מי שפוגע במדינת ישראל צריך להבין שיהיה לכך מחיר".

"אם מישהו פועל משיקולים לא ראויים כלכלית נגד ישראל, אם אנחנו יכולים, בכלים דמוקרטיים לגיטימיים, שגם לו יהיה נזק - זה מה שצריכים לעשות", הוסיף ארדן. "צריך להעביר את המערכה לצד של היריב. להעביר את הארגונים ממתקפה על ישראל להגנה על עצמם".