בישיבה התיכונית בשעלבים פועל בשנים האחרונות פרוייקט לימוד עצמאי של תלמידים במסגרתו כל תלמיד בוחר לעצמו מסכת שבה הוא משקיע את מיטב מרצו וכוחו על מנת לסיימה בסוף שנת הלימודים.

אמש (חמישי) נערך מעמד "סיומים" מיוחד אליו הוזמנו הורי התלמידים. עשרות מתלמידי הישיבה, נטלו חלק וסיימו כל אחד מסכת אחרת בש"ס ויותר. נחגג סיומן של למעלה מ-80 מסכתות בתלמוד הבבלי. אורח הכבוד של המעמד היה הרב שלמה עמאר, רבה הראשי של ירושלים.

במהלך הערב, התלמידים המסיימים הוזמנו לעלות לבמה על פי המסכת אותה למדו, והבמה הלכה והתמלאה בעשרות המסיימים המצטרפים לראש הישיבה הרב גרשון שחור והרב עמאר.

השנה, התקיים המעמד לעילוי נשמותיהם של שלושה מבוגרי הישיבה שנהרגו בטרם עת במהלך השנה האחרונה; אבישי ליברטי ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים קטלנית בכביש מספר אחת בסוף השנה שעברה, טוראי יהודה סויסה ז"ל, לוחם גבעתי במהלך פעילות גופנית לפני כארבעה חודשים ובוגר הישיבה, ליאור כפרי ז"ל, שנפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

לאירוע, הגיע לשאת דברים יעקב ליברטי, אביו של אבישי ז"ל שחיזק את התלמידים הרבים שעמלו בתורה על חשבון זמנם הפנוי ואמר, "אני רואה בלימוד התורה שלכם דבר גדול מאוד, שאני בטוח שמשמח מאוד את ריבונו של עולם.

בנוסף, אני בטוח שדבר זה ממלא באושר את בני אבישי ז"ל, שאהב כל כך ללמוד את התורה הקדושה והשקיע בה ממרצו ומזמנו במשך ארבע שנות לימודיו פה, בישיבה התיכונית בשעלבים, ובשלוש שנות לימודיו בישיבה הגבוהה בבית אל. אשריכם שזכיתם".

"בכל שנה מרגש מחדש לראות את חדוות הלימוד של הנערים הצעירים", אמר הרב שמואל קאופמן, יוזם ומוביל הפרויקט. "השנה, החלטנו להקדיש את הלימוד לעילוי נשמותיהם של בוגרי הישיבה שהלכו לעולמם באירועים מצערים בשנה שחלפה. חלקם המוחלט של התלמידים לא הכיר באופן אישי, אבל זה כמובן שזה לא שינה להם דבר, והחבר'ה הצעירים הללו למדו והשקיעו ממרצם למען לימוד התורה. הקרדיט כולו נתון להם".