אהוד ברק בכנס הרצליה
אהוד ברק בכנס הרצליהצילום: עדי כהן צדק

שר המדע אופיר אקוניס הגיב לביקורת שמשמיע ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק על ממשלת נתניהו.

"האחרון שיכול להשמיע ביקורת הוא מר ברק, ראש הממשלה הכושל והגרוע ביותר בתולדות ישראל. האיש שאת רוב זמנו מבלה במחלקות ראשונות וסוויטות מפוארות בחו״ל, אולי לא היה בישראל כאשר מיליון ישראלים הצביעו לליכוד, כדי שנוביל את המדינה באחריות רבה ובשיקול דעת מול האתגרים האדירים בכל הגזרות".

השר אקוניס הוסיף "ברק איננו מבין מהי דמוקרטיה. כך עשה שהוביל את מפלגת העבודה ב-99׳ בניגוד לחוק, תוך הפרה של כל כללי הבחירות. על ניצחונו אמר מבקר המדינה כי קנה שלטון בכסף. לא בכדי התרסקה ממשלתו בתוך שנה וארבעה חודשים כשהוא משאיר את ישראל במשבר הביטחוני הגדול ביותר בתולדותיה ועם כלכלה מקרטעת".

ברק אמר באולפן חדשות 2 כי "נתניהו בפאניקה, הספירה לאחור לסיום כהונתו החלה", וטען כי הממשלה נחטפה, כלשונו. "מי שנחטף זה הליכוד. קבוצה בהתיישבות נרשמה באופן מסיבי לפריימריז של הליכוד והכניסה הרבה מאד חברי מרכז".

ברק הוסיף כי "נתניהו השתנה, זו תפנית חמורה מאד כתוצאה מלקיחת הליכוד בידי הימין הקיצוני".

"אמרתי לפני שנה כי ראש הממשלה והממשלה נקלעו לפסיביות, חרדה, קורבניות ופסימיות. ככה לא מנהלים מדינה, זו אנטי ציונות", קבע ראש הממשלה לשעבר. "בממשלה כזאת אין דרך לעשות תרגילים כמו שנעשים עכשיו. החלה הידרדרות לפני שנה, כשלראשונה הייתה ממשלה שכולה ימין והיא מובילה בצורה ערמומית לדרך שמסכנת את עתיד מדינת ישראל".

ראש הממשלה לשעבר סירב להצהיר רשמית על חזרה לפוליטיקה אבל שיבח את עברו מול נתניהו: "אני היחיד באולפן שניצח את נתניהו בבחירות. אין בו שום קסם, הוא יודע לעבוד, אין שום דבר שאי אפשר להתגבר עליו. הגיע זמנך להתחלף, ירדת מהפסים".

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "אהוד ברק, שמבקש בפעם המי יודע כמה לחזור לעמדת המושיע של השמאל הוא פוליטיקאי וראש ממשלה כושל שמחפש את דרכו חזרה לפוליטיקה. זו הסיבה לכך שהוא מנסה להישאר בתודעה הציבורית בכל מחיר, כולל אמירות הסותרות לחלוטין את דבריו כשישב סביב שולחן הממשלה. אז הרעיף על ראש הממשלה דברי שבח. לא מדובר כאן באידיאולוגיה אלא בכיסאולוגיה".

"אותו ברק שרוממות הדמוקרטיה בגרונו פשוט לא מוכן לקבל את העובדה שהציבור בישראל ואפילו מפלגתו שלו הראו לו את הדרך החוצה", הוסיפו בליכוד. "קריאתו של ברק לקום מהכורסאות ולהפיל ממשלה נבחרת רק שנה אחרי שהעם אמר את דברו בצורה כה ברורה, מזכירה את הקריאה המפורסמת מהשמאל שצריך 'להחליף את העם'. אהוד ברק ומפלגת המתוסכלים לא מייצגים את עם ישראל שברובו המוחץ מאוחד וגאה במדינתו. בניגוד לדברי השיסוי השקריים שנאמרים היום לצורך קמפיין פוליטי, ראש הממשלה נתניהו והליכוד ימשיכו להוביל את מדינת ישראל לביטחון, שגשוג ואחדות. לא נטמון את ראשינו בחול כפי שבוחר השמאל לעשות. נבחן את המציאות בעיניים מפוכחות ונמשיך לפעול בנחישות ובאחריות הראויה למען ביטחון ישראל ואזרחיה".