עו"ד עדי קידר
עו"ד עדי קידרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חצי שנה לאחר שנעצר בידי השב"כ ונחקר במשך ימים ארוכים כאחרון המחבלים, אישרה הפרקליטות באופן רשמי את מה שטענו בארגון חוננו מן הרגע הראשון – נתנאל פורקוביץ, רכז הנוער של היישוב כוכב השחר נעצר ללא סיבה ולא היה לו שום קשר לאירוע בכפר דומא.

בתשובה לבקשת עו"ד עדי קידר הודיעה בימים האחרונים עו"ד רחל אבישר אבלס מפרקליטות מחוז מרכז כי תיק החקירה נגדו בחשד למעורבות בהצתה בכפר דומא נסגר מחוסר אשמה.

נזכיר כי פורקוביץ, מצטיין נשיא בעת שירותו הצבאי וללא עבר פלילי, שעבד באותה התקופה כרכז נוער בכוכב השחר ובפרוייקט הרועה העברי המופעל מטעם משרד החינוך לטיפול בנוער הגבעות, נעצר במהלך שירות מילואים. הוא הוחזק במעצר במשך כ-12 ימים בידי השב"כ בחשד למעורבות בהצתה בכפר דומא.

בשב"כ טענו כי פורקוביץ מכר רכב לנער גבעות מגוש שילה אשר נחשד בהצתה - ונטען כי ידע על מעורבות הרכב והנער בהצתה. הכחשותיו של פורקוביץ, כמו גם עמדתו האישית המתנגדת באופן נחרץ ל'תג מחיר', לא עמדה לזכותו ובתי המשפט האריכו את מעצרו שוב ושוב כשהם מסתמכים על "חומר סודי" שלא הוצג בפני עורכי דינו מארגון חוננו.

בסופו של דבר נטען בכתב האישום שהוגש בפרשה כי מי שביצע את ההצתה הוא עמירם בן אוליאל וכי הוא ביצע אותה לבדו ברגל ולא באמצעות רכב.

בשב"כ אף נאלצו להודות כי הנער שקנה את הרכב מפורקוביץ, כלל לא קשור לאירוע בדומא והוא שוחרר לאחר 21 יום של חקירות קשות והפעלת אלימות נגדו בידי החוקרים.

עו"ד עדי קידר המייצג את פורקוביץ אמר בתגובה לסגירת התיק כי מדובר בהתנהלות חמורה ביותר של הרשויות.

"עניינו של פורקוביץ צריך להדיר שינה מעיני האזרחים בכלל ובפרט מתושבי יו"ש אשר יכולים בנסיבות הזויות למצוא את עצמם ככלי ביד היוצר - עצורים בתנאים קשים ללא עוול בכפם והכל כדי לשרת מטרות של חוקרי השב"כ, אשר ידעו בצורה ברורה כי אין לו כל קשר או חשד לביצוע האירוע. מצער גם שבתי המשפט הלכו שבי אחר התנהלות זו ולא מצאו לנכון לקטוע אותה כבר בתחילתה", דברי עו"ד קידר.

שמואל מידד (זנגי), מנכ"ל ארגון חוננו שליווה את פורקוביץ ומשפחתו לאורך כל המעצר אמר כי "השאלה היא למה? למה המוסדות מתאכזרים לאחים שלהם, לחיילים ולאזרחים שלהם? והשאלה היותר גדולה היא מה נדרש מאיתנו הציבור? איך אנחנו אמורים לעצור את זה?".