יואב קיש
יואב קישצילום: דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש מבטיח לבטל את הסעיף בחוק ''ערוץ הכנסת'' שמגביל את הערוץ ומונע שידור של ביקורת פוגענית נגד חברי הכנסת.

הצעת החוק תידון ביום שלישי הקרוב בוועדת הכנסת. הסעיף המדובר זוכה לגינוי בעיקר מצד עיתונאים ואנשי תקשורת שטוענים כי הגבלת ערוץ הכנסת לא תאפשר סיקור אמין אודות הפעילות הפרלמנטרית של הכנסת וחבריה.

קיש יפעל כך שהסעיף הנוגע לביזוי הכנסת ישונה ויוגדר על ידי תתי סעיפים המחדדים את עיקריו: איסור לשידור של כל אמירה או אקט שמשמעותו הסתה כנגד מדינת ישראל או תמיכה בטרור, איסור על הופעתו של ביטוי, קללה או גידוף שמשמעותו ביזוי מוסד הכנסת ואיסור לנתינת במה בערוץ לעמותות או אישים אשר פועלים לביזוי הכנסת.

"עצמאותו של ערוץ הכנסת תישמר", מבטיח ח"כ קיש. ''ביקורת כלפי חברי כנסת לא תוגבל, אף אם היא פוגענית. לעומת זאת, אין עוררין שעל הערוץ להימנע מביזוי הכנסת כמוסד".

עוד הוסיף, "על מנת להסיר את החשש הציבורי שסעיף זה ישמש לסתימת פיות, בחרתי לפרט את כוונת המחוקק. אין בכוונתי שהערוץ ישדר תוכן שמשמעותו ביזוי הכנסת. אני מאמין כי כל חברי הכנסת כמו גם רוב גדול של אזרחי ישראל תומכים בדרך זו".