יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: עודד אנטמן

הכנס השנתי הבינלאומי של ארגון ''שורת הדין'' נערך היום (שני) במלון דן בירושלים תחת הכותרת "דיני המלחמה ושדה הקרב העכשווי".

הכנס עסק בסוגיות המשפטיות אל מול אתגרי הביטחון הלאומי והבינלאומי ומטביע חותם באחת הזירות המשמעותיות עמן מתמודדת כיום מדינת ישראל, לצד העולם המערבי כולו - הזירה המשפטית של דיני המלחמה.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, נאם בכנס ותקף בחריפות את התנהלותו של ארגון האו"ם על מוסדותיו כלפי ישראל. "בכל מה שנוגע לישראל, האו"ם כבר מזמן איבד את האמינות, את ההיגיון הבריא, ובעיקר איבד את הנכס החשוב ביותר שלו - היושרה''.

לדבריו היחס של מועצת זכויות האדם של האו"ם לישראל חרג מזמן מגבולות הביקורת הלגיטימית והפך לאובססיה מטרידה. ''בעשר השנים האחרונות אישרה המועצה 61 הצעות החלטה שגינו הפרות של זכויות אדם ברחבי העולם כולו, לעומת 67 הצעות-החלטה שגינו את ישראל.

''לא, זו לא טעות: המועצה גינתה את ישראל – מדינה דמוקרטית המקיימת את הדין הבינלאומי – יותר פעמים מאשר את כל מדינות העולם גם יחד", אמר לפיד.

במהלך נאומו הציג לפיד דוגמאות חד משמעיות המוכיחות את הפיכתו של האו"ם לארגון לא אמין שנשען על תעמולה שקרית ולא מבוססת. כך לדוגמא מועצת זכויות האדם של האו"ם מעולם לא טרחה להתייחס לעובדה שישראל נאבקת נגד ארבעה ארגוני טרור איסלאמיסטים בעת ובעונה אחת - חיזבאללה, חמאס, אל-קאעידה ודאע"ש.

"מדובר בארגונים המצהירים בגלוי שהם רוצים להרוג יהודים רק בשל היותם יהודים. והם לא לבד. הם מקבלים גיבוי פיננסי ולוגיסטי, נשק וסיוע מאיראן. איראן, החברה היחידה באו"ם המצהירה בגלוי שמטרתה היא השמדה טוטאלית של חברה אחרת בארגון – ישראל. אין צורך לציין שהאו"ם מעולם לא תבע ממנה לחזור בה".

לפיד הדגיש, ''במקום ארגון המגן על חופש, דמוקרטיה, ערכים ליברליים ושלום עולמי, הפכו חלק מזרועותיו של האו"ם להפך הגמור. הן הפכו לסייעניות של פונדמנטליזם איסלאמי ולסוכנים של ארגוני טרור כמו חמאס וחיזבאללה. הרוב האוטומטי של המדינות הלא-דמוקרטיות הפך לרוב אוטומטי נגד ישראל. במקום דיון מעמיק בבעיותיו של העולם, האו"ם מפיץ תעמולה אנטישמית מבישה".

יו"ר מפלגת "יש עתיד" קרא לארה"ב ולמדינות האיחוד האירופאי המממנות את האו"ם להתנות את המשך המימון בהפסקת קמפיין הדה- לגיטימציה נגד ישראל. "ארה"ב מממנת 22% מתקציבו של האו"ם. למעשה שש מדינות - ארה"ב, יפן, צרפת, בריטניה, איטליה וגרמניה – מממנות למעלה מ-65% מתקציב הארגון.

''כל שנדרש מהמדינות הללו הוא להרים קול ולומר שהן מסרבות להניח למצב הזה להימשך. המתקפות הפרועות והשקריות נגד ישראל חייבות להיפסק. לא ייתכן שהאו"ם לוקח כסף אמריקאי, משאבים אמריקאים ותמיכה אמריקאית ומנצל אותם למסע תעמולה שתומך בהשמדתה של המדינה היהודית''.

לדברי לפיד, אם ארגון זכויות האדם של האו"ם רוצה שהמדינות הדמוקרטיות ימשיכו לתמוך בו – הוא צריך לפעול על פי ערכים דמוקרטיים. "בראש ובראשונה עליו להתבסס על אמירת האמת. תקיפתה של מדינה דמוקרטית המחויבת לזכויות אדם בשירותם של ארגוני טרור רצחניים אינה חלק מהמנדט של האו"ם.

''אין שום סיבה שארה"ב ושאר המדינות הדמוקרטיות יסכימו לממן זאת. בביקורי האחרון בוושינגטון שוחחתי על כך עם חברי סנאט וקונגרס דמוקרטים ורפובליקנים. כולם הסכימו שהמצב בלתי נסבל", סיפר ח"כ לפיד.