אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

כלי התקשורת באיראן, כולל הטלויזיה הלאומית וסוכנות הידיעות Tasnim, דיווחו (יום ב') כי שירותי הביטחון האיראניים עצרו מספר בני אדם שתיכננו "לבצע את הפיגוע הגדול בהיסטוריה בטהרן".

על פי מקור במשרד המודיעין האיראני, "החשודים תכננו לבצע פיגועים במספר מוקדים בטהרן ובמחוזות אחרים במהלך אירועי חודש הרמדאן.

''שירותי הביטחון האיראניים הצליחו לסכל את המזימה, עצרו את המחבלים והחרימו כמות עצומה של חומרי נפץ שהתגלו ברשותם ואמורים היו לשמש לפיגוע הגדול ביותר אי פעם בטהרן".

המקור סירב לפרט מי היו החשודים שנעצרו ומדוע הם תיכננו את הפיגועים בלב טהרן. על פי החשד החשודים שנעצרו שייכים לארגון דעאש, מאחר ואיראן מסייעת בשנים האחרונות לממשלות סוריה ועיראק במאבקם בארגון "המדינה האיסלמית".

כמו כן האיראנים נמצאים בחודשים האחרונים בסכסוך קשה עם ערב הסעודית, לאחר ששלטונות סעודיה הורו בחודש ינואר האחרון על הוצאתו להורג של המטיף השיעי המפורסם השייח' נימר אל נימר.

איראן פירסמה אז הודעה בה הזהירה כי "הסעודים ישלמו מחיר גבוה על ההוצאה להורג" וטענה כי ערב הסעודית מממנת פעולות טרור. בעקבות ההוצאה להורג הותקפה שגרירות ערב הסעודית בטהרן על ידי המון זועם, והדבר הביא לניתוק היחסים בין שתי המדינות.

גורמים בתקשורת האיראנית העריכו כי יתכן והחשודים שנעצרו בחשד שהתכוונו לבצע את פעולת הטרור הגדולה באיראן היו קשורים דווקא לערב הסעודית.