"פרויקטים משמעותיים עבור המדינה"

כ-60 סטודנטים וסטודנטיות מהחוג להנדסת תעשיה וניהול במרכז האקדמי לב הציגו היום (שני) את 30 פרויקטי הגמר שלהם במסגרת הלימודים לתואר ראשון.

הפרויקטים עוסקים בקשת רחבה של נושאים ויסייעו לגופים שונים- החל ממשרדי ממשלה וכלה בחברות שונות במשק, לשפר את ביצועיהם, השירות שלהם ואת תזרים המזומנים שלהם.

במהלך האירוע הציגו הסטודנטים והסטודנטיות את הפרויקטים בפני האורחים הרבים והסבירו כיצד הם פועלים וכיצד ישפיעו לטובה על המשק. חלק מהפרויקטים מיושמים בשטח ומשולבים בחברות השונות, כאשר תוצאות ראשונות כבר מראות על רמת השיפור בביצועים.

בין הפרויקטים היו כמה משמעותיים במיוחד בהם: פרויקט על מעבר משגרה לחירום שייכנס לפעילות ברשויות המקומיות, שיפור מערך הגיוס לשירות המדינה, מערכת לשיפור בריאות העובדים בארגונים, שיפור בנק הדם בישראל, מערכת חדשה שתוביל לשיפור הפעלת תאורת הרחוב בישראל ועוד.

ראש אגף לוגיסטיקה והנדסה בבית החולים שערי צדק, גד אילן אמר באירוע, "לעיתים סטודנטים מרגישים שהם לומדים באקדמיה קורסים שנראים להם לכאורה מיותרים. אבל האמת היא שבשוק העבודה אנחנו רואים את ההבדל בין מהנדס לבין טכנאי; למהנדס יש את העומק האקדמי כדי לבדוק נושא מכל זווית אפשרית ולתת את המענה הטוב ביותר, ולמעשה יש לו עומק וידע רחבים הרבה יותר. אני מציע לכם כסטודנטים לא לזלזל בקורסים שאתם לומדים כאן כי אני יכול להעיד שזה בא לידי ביטוי בשוק העבודה. תביאו אתכם מהאקדמיה את הנוסחאות שלמדתם לתוך שוק העבודה, ותיישמו אותן בשוק התעסוקה".

רקטור המרכז האקדמי לב, פרופ' קנת הוכברג, ציין בסיפוק, "פרויקט הגמר הוא שלב יישומי ראשון בדרך לשוק התעסוקה, ומהווה את כרטיס הכניסה של התלמידים לשוק. הפרויקטים שלכם ייצרו שינויים משמעותיים במדינת ישראל ואני שמח שעודדנו אתכם לשאוף הכי גבוה ולהצליח ליצור חידושים".

ראש החוג להנדסת תעשייה וניהול פרופ' אלן סטולמן אמר: "כשהתחלתי את המקצוע לפני 40 שנה אהבתי אותו, הוא היה חשוב ומשמעותי עבורי וגם היום אני יודע לומר שמדובר במקצוע איכותי ומבוקש, ומאמין שעוד 40 שנה הסטודנטים של היום יגידו בדיוק את אותו הדבר".