החרדים ישארו מיעוט. ח"כ משה גפני
החרדים ישארו מיעוט. ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), מתנגד למגמת ההשתלבות של צעירים חרדים בלימודים אקדמיים, אשר הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות בשיעורים גדולים.

גפני השתתף ביום ראשון השבוע בכינוס שנערך באוניברסיטת בר אילן, תחת הכותרת "החרדים והישראליות - המפריד והמחבר ביניהם", והתייחס לשלל סוגיות.

בתיעוד הדברים, שפורסם באתר "בחדרי חרדים", נשמע גפני אומר, "אני נגד זה שחרדים ילכו לאוניברסיטאות. אני עוזר להם, אבלנ אני עד היום לא הופעתי במכללה אקדמית חרדית. אני חושב שיש ירידה ברוחניות של אדם, גבר או אשה חרדים, שהולכים למקומות האלה".

"אני יודע שאני לא אוכל לבלום את זה, אני יודע שאין דרך להילחם בזה, אני לא שם", הוסיף גפני בהקשר זה.

גפני התייחס גם להנחיות היועצים המשפטיים ואמר, "המדינה הפכה להיות מדינת משפט, זה נורא ואיום. הכל מתנהל על ידי היועץ המשפטי לממשלה. זה בגלל חולשת הנבחרים, כל אחד פוחד שהוא יגיע בסוף לאיזה כתב אישום. המדינה מאבדת מצביונה הדמוקרטי מפני שזה הופך להיות דיקטטורה מוחלטת, הערכים של יועץ או יועצת משפטית במשרד או במשרד המשפטים זה הופך להיות ההלכה למשה מסיני, כאילו שרק הם מבינים בערכים ובמצפון".

בהמשך התייחס גפני לטענות על גידול שיעורם של החרדים באוכלוסיה, וטען כי ישנה הגזמה רבה בנושא זה, "אמרו לי לפני 17 שנה - בעוד 17 שנה אתם תהיו פה הרוב, אנחנו אפילו לא מתקרבים לכלום. המחזות האפוקליפטיים בדיאגרמות הם לא נכונים, אתם יכולים להיות רגועים, החרדים ישארו מיעוט עוד הרבה דורות".