משה גפני
משה גפניפלאש 90

עו"ד יחזקאל רוזנבלום, איש ציבור ופעיל בתחום השכלת חרדים, מסיים בימים אלו את התואר השני באוניברסיטה העברית.

לפני יותר מעשור הוא היה ממקימי ''קרן קמח'' שהעניקה עד היום מלגות ל-12 אלף חרדים שבחרו ללמוד באקדמיה.

לדבריו הנאום של ח"כ משה גפני נגד חרדים באקדמיה וההידרדרות הרוחנית שכרוכה בכך לטענתו, נועדו אולי לרצות גורמים חרדים קיצוניים שמתנגדים לחוק הגיוס ומאשימים אותו שהוא תמך בחוק, אך דבריו אינם מייצגים את המציאות.

"החברה החרדית ברוך ה' צומחת וגדלה ותופסת עוד ועוד מקומות מפתח במדינת ישראל ויש עלינו אחריות לאפשר לעוד ועוד אנשים להגיע למקומות האלה בצורה הכי מקצועית, ולשם כך צריכים ללמוד במקומות הטובים ביותר".

עו"ד רוזנבלום מספר כי המוסדות האקדמאים הולכים לקראת הסטודנט החרדי, "הייתי לפני למעלה מעשרים שנה בטירונות החרדית הראשונה בצה"ל, נכון שהיו בהתחלה תקלות, אבל לאט לאט לומדים - ככה זה בכל התחומים.

"רק לאחרונה פורסם באוניברסיטה העברית שהוסרה ההשגחה מאחת המסעדות, אלו דברים שלא היו מעולם, אתה רואה שהולכים לקראתנו. יש היום מאות סטודנטים חרדים וחרדיות באוניברסיטה העברית, יש גם בבר אילן, באוניברסיטת תל אביב, יש תכניות לחרדים בטכניון ובבן גוריון. נראה לי שגפני מחפש שעיר לעזאזל כדי ליצור תדמית מסוימת".

רוזנבלום קובע שח"כ גפני לא מייצג את החרדים העובדים, "בבחירות הוא אמר שהוא חרדי עובד, אבל אנחנו לא באמת מעניינים אותו - הוא אכן מתנגד לנו. שלא יחשוב שאם הוא יטמון את הראש בחול זה לא יקרה. יש כאן תפיסת עולם של השתלבות תוך שמירה על הצביון החרדי. הציבור החרדי גדל מאוד ואם אנחנו חפצי חיים אני צריכים להיות גם במכון וייצמן ובכור הגרעיני ואלה דברים שלא מתרחשים ביום אחד.

''אפשר להיות מדען וירא שמיים כמו הייקים של פעם. והיום אתה רואה סטודנטים חרדים מצטיינים שמקבלים פרסים. כשהקמנו את קרן קמח לפני 11 שנים לא חלמנו על המספרים שיש היום, למעלה מ-12 אלף סטודנטים למדו דרכנו באקדמיה.

''כמובן שזה לא סותר את זה שצריך גם מכללות החרדיות, כי לא כולם הולכים לאוניברסיטאות. אבל החרדי צריך לקיים את 'בכל דרכיך דעהו', שבכל מקום שהוא הולך שם ה' יהיה ניכר עליו".