בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שיגר היום (שלישי) מכתב חריף לנציב שירות המדינה, משה דיין, בעקבות חקירת הרב אליקים לבנון על תלונות שהגיש נגדו ''המרכז הרפורמי לדת ומדינה''.

הרב לבנון, רב מועצת שומרון וראש ישיבת אלון מורה, נחקר בגין דברים שאמר לאחר גל פיגועי הדריסה שהתרחש בתחילת השנה - ולפיהם יש למנוע אספקת דלק לערבים לשבוע כענישה קולקטיבית על הפיגועים.

סיבה נוספת שצוינה בתלונת ''המרכז הרפורמי'' היא התמיכה שהשמיע הרב באמירתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בנוגע להפרדה הרצויה בין יולדות יהודיות ליולדות ערביות בבתי חולים.

ח"כ סמוטריץ' כתב לנציב שירות המדינה כי ''המציאות הזו שבה ארגון קיקיוני מנסה להטיל מורא ולסתום פיות לרבנים וזוכה לשיתוף פעולה מצד הנציבות הנה לא מתקבלת על הדעת, לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית.

''רבנים אינם 'פקידים' המבצעים תפקידים טכניים", הדגיש סמוטריץ'. ''כמחנכים וכמנהיגי ציבור מחובתם לומר את דעתם התורנית, ההלכתית או ההשקפתית ללא מורא ובלא צנזורה ומשטרת מחשבות''.

לדבריו, התלונות שהוגשו נגד הרב לבנון הן מופרכות ומתבקש היה כי נציבות שירות המדינה תפעיל שיקול דעת ''בטרם תשחק לידיהם של ארגונים קיקיוניים וסותמי פיות בעצם פתיחת 'חקירה' בגין תלונות חסרות שחר.

סמוטריץ' הסביר כי הדעה שהביע הרב לבנון ולפיה במסגרת המאבק בטרור על מדינת ישראל לנקוט בצעדים חריפים יותר נגד האוכלוסייה הערבית תומכת הטרור, היא אמירה שהיא הרבה יותר מלגיטימית.

''פתיחת חקירה נגד רב המשמיע אמירה מעין זו מהווה פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, וחמור מכך, במעמדם של הרבנים. האם אי פעם נפתחה חקירה נגד רב כל שהוא שהשמיע עמדה מתונה בהקשר המדיני או שחקירות נפתחות רק נגד מי שמשמיע אמירות שאינן עריבות לאוזן של צד מסוים במפה הפוליטית?!".

"ככל שנפתחו חקירות נגד רבנים שקראו לקידום 'השלום' ולשיפור מרקם חייהם של הערבים ביהודה ושומרון אשמח לקבל סימוכין לכך...", הוסיף סמוטריץ'.

בנוגע לתמיכתו של הרב לבנון בהפרדת יולדות בבית החולים אמר ח"כ סמוטריץ' כי היא אינה מהווה עילה לביקורת במדינה דמוקרטית.

''אין בכוונתי להיכנס לעצם האמירה ולהצדקות לה אלא רק לתמוה בקול רם האם נפתחו חקירות גם נגד רבנים ואנשי ציבור שהסתייגו מהאמירה שלי והציגו עמדות הפוכות או ששוב החקירות נפתחות רק נגד מי שמחזיק בעמדות מצד מסוים?!".

"סיכומו של דבר, אבקשך להורות על הפסקה לאלתר של ההליכים נגד הרב לבנון ולוודא שנציבות שירות המדינה אינה משמשת כלי ניגוח לקידום אג'נדות פוליטיות ומדיניות של אף צד, ובוודאי לא בידיהם של ארגונים קיקיוניים כדוגמת המרכז הרפורמי", כך סמוטריץ' במכתבו.