יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה נתניהו שמינה את ד"ר רן ברץ ליועץ לענייני נאומים במקום ראש מערך ההסברה הלאומי.

ברץ התבטא בעבר נגד הרב עובדיה יוסף זצ''ל וש"ס, ואמר ''הרב עובדיה נתן תחושת כבוד ושייכות לרבים, ובכל זאת דעתי הכללית על המפעל שלו שלילית מאוד. הוא הזיק לא רק למדינת ישראל, אלא גם במידה רבה לאותם אנשים שלהם בא לעזור''.

לדברי ח"כ גואטה, "אפשר לרמוס חלק מהאנשים כל הזמן, אפשר לזלזל בכולם חלק מהזמן, אי אפשר לרמוס ולזלזל בכולם כל הזמן, על אף שאנו סולדים מדרך זו. בוודאי לא לעשות זאת למפלגה אחראית ונאמנה כמו ש"ס".

גואטה כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי נתניהו הלך במינוי הנוכחי צעד אחד יותר מדי. "זה כבר לא רמי סדן ולא לסדר תפקידים בתאגיד השידור הציבורי, וזה גם לא הגיבוי המופרז שאתה נותן לדרישותיהם של הרפורמים על מנת לכסות על יחסיך העכורים שהצלחת בכישרון רב לבנות עם הממשל בארה"ב, זה כבודו של מרן, פאר הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל".

"איך לא רעדו לך הידיים כשמינית אדם שדיבר על מרן בצורה מחפירה שכזו? בושה וכלימה. כל מילותיך היפות על הערכתך למרן הן שקר וכזב, תעתועי מילים שלא עולים בקנה אחד עם מעשיך, כהרגלך בקודש".

גואטה רומז כי הרב עובדיה יוסף צדק שכינה את נתניהו "עיזה עיוורת". "כנראה שכשמרן אמר עליך 'עיזה עיוורת שכולם הולכים אחריה' הוא ניסה ללמד עליך זכות שאתה לא רואה לאן אתה הולך. לאן אתה רוצה להגיע? רמיסת כבודו של מרן וכבודם של מיליון האנשים שליוו אותו למנוחת עולמים לא יסולח לך, וכל אשר תעשה לא יצלח.

את דבריו סיים בנימה מאיימת על הישארות נתניהו בתפקיד ראש הממשלה: "היום החלה הספירה לאחור. תתעורר!".