ילדים יהודים במחנה מעבר בתימן ערב עלייתם לארץ בשנת 1949
ילדים יהודים במחנה מעבר בתימן ערב עלייתם לארץ בשנת 1949צילום: ELDAN DAVID, לע"מ

המאבק התקשורתי לחשיפת פרשיית ילדי תימן מניב פירות בזירה הפוליטית. ראש הממשלה הורה לשר צחי הנגבי לגבש החלטת ממשלה כדי לבחון אותה, אולם זקן רבני העדה התימנית הרב שלמה קורח, אינו אופטימי.

"אין עם מי לדבר, טחנו את זה כבר עשרות שנים, אני לא תולה תקוות", אמר הרב שלמה קורח בראיון לרדיו 'קול חי'. "אתה יכול להיאבק נגד מדינה עם מאות אלפי חיילים, עשרות אלפי שוטרים?", אמר והוסיף, "הם כבר זקנים הילדים האלו, חלק מהם כבר מתו".

הרב קורח איבד אחות באותה תקופה. למרות כיתותי הרגליים משפחתו העלה חרס בחיפושיה. "התאכזבנו. באנו ארצה כאחים ורעים, באנו להיגאל, לזקוף קומה, והם עשו משהו שלא ישכח לעולם".

לדבריו, מעשי החטיפה גובו מלמעלה. "וודאי שזה היה בהכוונת המדינה. איך אפשר להיכנס לבתי חולים, לקחת מאות ואלפי ילדים, מה זה פה, אנרכיה? הייתה יד מכוונת. הייתה העברה על דת מאורגנת הם פחדו, ראו מאה אלף תימנים עם ציציות – הם פחדו מזה".

באשר לשתיקה ארוכת השנים, אמר הרב קורח כי "אלו מהם שחיים היום, מפחדים, וגם על אלה שכשבר מתו, מפחדים מההיסטוריה. אבל זה לא יועיל להם. הנה, יוסף הצדיק, נמכר והוחזר, וזוכרים. כאן, כשלא חזרו הילדים, וודאי שלא ישכחו".