אהרון קרוב
אהרון קרובצילום: דוברות אוניברסיטת אריאל

אהרון קרוב שנפצע אנושות במהלך מבצע עופרת יצוקה, קיבל אתמול תואר ראשון בניהול משאבי אנוש וסוציולוגיה ארגונית מטעם אוניברסיטת אריאל בשומרון.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר שאחרי הפציעה לא האמין שיבוא יום בו ילמד באוניברסיטה, "לפני בערך ארבע שנים העברתי שיחה בבית כנסת בפתח תקווה ושאלו אותי אחרי השיחה אם אני לומד באוניברסיטה, אמרתי להם 'מה פתאום', חשבתי שבתור בן אדם שנפצע לא אוכל ללמוד באוניברסיטה.

''נפצעתי פציעת ראש שזה אומר פגיעה בקוגניציה, אז מה אני יכול לזכור? מה אני יכול לדבר? ומי אמר שאצליח לשבת באוניברסיטה ולקבל ציונים גבוהים? באותו ערב הגיע אחד האנשים שהיו בהרצאה שהוא גם מנהל באוניברסיטת אריאל ואמר שאני חייב ללמוד ואני גם אצליח".

אהרון קרוב אכן הגיע לאוניברסיטת אריאל, אך גם שם הדרך לא הייתה קלה, "לפעמים היה טוב, לפעמים פחות טוב, אבל לא הצלחתי לקבל ציונים גבוהים, 50, 55, אמרתי לעצמי שאני לא יכול להמשיך. די התייאשתי, המרצים היו מעבירים אותי במועד ג', לא הצלחתי לטפס למעלה כמו סטודנט רגיל מן המניין".

לדבריו החברים והמשפחה עודדו אותו להמשיך והוא אכן הצליח, "אחד הדברים שנתנו לי כוח להמשיך קדימה, זה החברים שנמצאים לידי באוניברסיטה. יש לי 60 חברים שכל הזמן איתי ונתנו לי את הכוח קדימה, יש גם אנשים מחוץ לאוניברסיטה, מתל השומר וממכון פוירשטיין וכמובן המשפחה שלי, הם נתנו לי את הכוח להמשיך קדימה ולהצליח במבחנים והציונים השתפרו לאט לאט,

''צעד ועוד צעד, מ-50 ל-80 ל-90 וברוך ה' סיימתי עם ממוצע של 80, זו הרגשה נפלאה", מודה קרוב.

בימים אלה הוא ממשיך להרצות וללמד, "היום אני עוסק בחינוך בלתי פורמלי ב-OU ונותן הרצאות לתלמידי י"א וי"ב כדי שילכו לצבא, אני מלמד אותם ללכת קדימה וזה רק אחד מהדברים שאני רוצה כרגע לעשות".

ויש מחשבות גם על תואר שני, על רקע העובדה שהלימודים האקדמיים סייעו להחלמתו. "יש לי תחושה שאני אמשיך לתואר שני אבל לא השנה. אין ספק שהאוניברסיטה נתנה לי המון, הדיבור שלי השתנה ונהיה טוב יותר, מדויק יותר, זה נתן לי המון כוח לדבר מול אנשים. אני גם ממשיך את השירות בצבא, עושה מילואים במודיעין ומעביר שיחות בתודעה יהודית".