בכירים מישראל ומארה"ב השתתפו הערב (רביעי) בטקס הגלילה החגיגי של מטוס F-35 ראשון של מדינת ישראל, אשר יוצר על ידי חברת לוקהיד מרטין.

טקס הגלילה, שנערך במפעלי החברה בפורט וורת' מהווה ציון דרך משמעותי לעתיד הביטחון הלאומי של מדינת ישראל.

"מדינת ישראל גאה להיות הראשונה באזורנו לקבל ולהפעיל את המטוס", אמר אביגדור ליברמן, שר הביטחון. "מטוס ה-F-35 הוא המתקדם ביותר בעולם והבחירה הטובה ביותר של ראשי מערכת הביטחון לשמירה על העליונות האווירית של מדינת ישראל. ברור וידוע לנו ולשכנותינו כי מטוס F-35, ה"אדיר", יצור הרתעה ויגביר את יכולותינו המבצעיות לאורך זמן רב".

תא"ל טל קלמן, ראש מטה חיל האוויר ציין בנאומו בטקס כי "כטייס בעל ניסיון של יותר מ-30 שנות טיסה על מגוון רחב של כלי טיס הייתה לי הזכות לטוס בסימולטור של מטוס F-35 בפורט וורת' וההרגשה הייתה כאילו החזקתי את העתיד בידיים שלי. השילוב הייחודי של טכנולוגיה פורצת דרך, קטלניות וממשקי אדם-מכונה יובילו את העולם לדור החמישי".

בטקס הגלילה החגיגי השתתפו למעלה מ-400 אורחים מהממשלה, הצבא והתעשייה, בהם: שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, השר צחי הנגבי, מנהל תכנית ה-F-35 בפנטגון גנרל כריס בוגדן, מושל טקסס גרג אבוט וחבר הקונגרס קרייג גולדמן.

"זכינו בכבוד לחבור למדינת ישראל ולסייע לה לחזק ולהעמיק את השותפות הארוכה בין שתי המדינות", אמרה מרילין יוסון, יו"ר, מנכ"לית ונשיאת לוקהיד מרטין. "מטוס ה-F-35 יהווה משואה של כוח ויציבות באזור ויתרום לשמירת השקט והיציבות של הדורות הבאים".