פולארד
פולארדרויטרס

קהיליית המודיעין בארה"ב תומכת בהמשך ההגבלות על יהונתן פולארד, בטענה שמי שריגל בעבר למען ישראל עלול עדיין להזיק לאינטרסים אמריקאיים, ע"י כך שיגלה שיטות עבודה וסימנים מזהים של נכסי ריגול.

"יש לשמור על מקורות ושיטות [של קהילת הביון] מפני גילוי בכל מצב שבו אינטרס, יכולת או טכניקה של ביון עלול, אם ייחשף, לאפשר ליריבינו לנקוט אמצעי מנע שינטרלו את האפקטיביות שלהם", נכתב במסמך שהוגש בשבוע שעבר ביוני ע"י ג'ניפר הדסון, האחראית על ניהול מידע במשרד מנהל המודיעין הלאומי.

המסמך, עליו דיווח לראשונה ה"דיילי ביסט", הוגש בתגובה לבקשה שהגישו עורכי הדין של פולארד לבית משפט פדרלי במנהטן, להקל כמה מההגבלות שהוטלו על פולארד במסגרת שחרורו. לדבריהם, פולארד נאסר לפני יותר מ-30 שנה ואין בידיו מידע מודיעין רלבנטי ממילא.

הדסון טענה כי לפולארד יש גם גישה למודיעין אנושי שעלול לגרום נזק אם ייחשף.

"גם אם המשאבים האנושיים לא מזוהים בשמם, פרטים המתארים את המקורות ואופיו של המידע שהמקור מספק עלולים לנטות לחשוף את זהותו, כי ייתכן שרק למספר מצומצם של אנשים היתה גישה למידע המסויים הזה", היא אמרה.

מהמסמך עולה שסוכנים שפעלו לפני 30 שנה עלולים עדיין לסבול מתוצאות חשיפה.

"גילוי הקשר הסודי של המקור עם ממשלת ארה"ב עלול לגרום למקור נזק ניכר, כמו גם למשפחתו או לשותפיו", הוסיפה הדסון. "גם במקרים שבהם המקור כבר אינו בחיים, חשיפה שכזו עלולה לסכן את חייהם של אנשים עמם היה במגע".

המגבלות על פולארד למשך חמש שנות תקופת המבחן משחרורו כוללות אזיק אלקטרוני עם מעקב GPS על רגלו והשגחה על המחשב שלו ועל מחשביהם של מי שיעסיקו אותו. בנוסף, עליו להישאר בביתו בין 7 בערב ו-7 בבוקר -- תנאי שלדברי עורכי הדין שלו מונע ממנו להחזיק עבודה.

לפולארד אסור גם להצטרף לרעייתו אסתר בביקוריה בישראל, והשימוש שלו במחשב ובמרשתת נתון למגבלות.