אריאל: לחשוף את המסמכים בנוגע לח"כיםאלירן אהרון

השר אורי אריאל פנה במכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן שבו הוא מבקש ממנו לחשוף בהקדם את כל המידע שנאסף במשטרה בנוגע לחברי כנסת מכהנים.

"בימים האחרונים פורסם בכלי בתקשורת בדבר מסמך שהוכן במשטרה בהכנת ניצב מני יצחקי ובו ריכוז מידע על חשדות לעבירות לכאורה נגד עשרות חברי כנסת מכהנים", כותב אריאל.

לדבריו, "ראשית, באם יתברר שאכן כך, מדובר באירוע חמור שאסור לעבור עליו לסדר היום. במידה וישנו מידע מפליל על חבר כנסת או על כל דמות ציבורית - על המשטרה בכלל ואגף החקירות בפרט לפתוח בחקירה מיידית ולא להשאיר את המידע בתוך כספת נעולה לתזמון זה או אחר".

"שנית", ממשיך השר, "המציאות העולה מן הפרסומים כי אותם חברי כנסת אינם יודעים שקיים מידע חשוד נגדם - פוגעת ביקרון צדק בסיסי. איני רוצה להעלות על דעתי שגורמי אכיפה במשטרה מחזיקים מידע על נבחר ציבור כדי להשתמש בו ביום פקודה ולסכל מהלכים או מינויים ציבוריים".

הוא מסכם וכותב כי "עיקרון יסודי בשלטון הדמוקרטי של חזקת החפות נפגע קשות בשל כך - ולכן אני מבקש כי כל מידע על נבחרי הציבור שנשמר במשטרה שלא לצורך חקירה סמויה, ייחשף בהקדם. הנני מעמיד את עצמי ראשון - ומבקש כי כל המידע שקיים במשטרה עלי ייחשף לאלתר ולפי הצורך תיפתח חקירה".

חלק ממכתבו של השר אריאל
חלק ממכתבו של השר אריאללשכת השר