ליצמן בכנס. היום
ליצמן בכנס. היוםצילום: ליאת מנדל

כנס הבריאות של לשכת סוכני ביטוח נפתח הבוקר (חמישי) בבית האופרה בתל אביב, בהשתתפות למעלה מ-700 בכירים מענף הביטוח.

שר הבריאות יעקב ליצמן, שנאם בטקס הפתיחה, הצהיר כי בכוונתו להוביל ביטוח סיעוד ממלכתי, "אני בעזרת השם בהסכם קואליציוני ב-1.1.17 אדאג לכך שההסכם יכלול ביטוח סיעוד ממלכתי, אני אעמוד על כך, גם אם המשמעות של זה היא להגיע למשבר ממשלתי".

עוד הוסיף ליצמן: "אני לא הולך לוותר על זה, ואז יאלצו לחפש מתווך אחר עבור נתניהו. תפקידנו לשפר את חייהם של האזרחים הוותיקים. אנו משלמים ביטוח לאומי כל חיינו ואין שום סיבה שהילדים יאלצו גם לממן את הסיעוד של הוריהם".

עוד אמר השר בהתייחסו למערכת הבריאות בישראל: "כיום החוק קובע ששיעור שירותי ה-MRI יקבע לפי שיעור אוכלוסייה, ועל כך יש לי מחלוקת קשה עם משרד האוצר. הביורוקרטיה במערכת הבריאות הישראלית היא איומה, ואנחנו יכולים לשנות את זה.

"לצד הרעות במערכת הבריאות הישראלית יש גם נקודות חיוביות רבות, כך למשל ישראל ממוקמת במקום הרביעי בעולם מבחינת תוחלת חיים, כמו כן הריפוי בישראל מסרטן הוא מהגבוהים בעולם".

לדבריו, "תפקידנו להמשיך את ביטוחי הבריאות, להגדיל את סל הבריאות, ולאפשר לכל אדם בישראל לקבל שירותים ותרופות מצילות חיים, גם אם אינן נמצאות בסל. כשר הבריאות חלה החובה עלי להוריד את המחירים האלה ולתת את האפשרות לכל אזרח הנגשה לתרופות. אני מקווה שנגיע להסכם בשבועיים הקרובים עם משרד האוצר בעניין זה, אנחנו קרובים מאוד לכך".

נשיא לשכת סוכני ביטוח, אריה אברמוביץ פנה לשר הבריאות ואמר: "מערכת הבריאות הציבורית בישראל חולה. התרופה לה זקוקה מערכת הבריאות הציבורית היא תקציב נוסף של מיליארדים רבים. כפי שנגזר עלינו לצאת למערכה בלבנון שעלתה לקופת המדינה 12 מיליארד שקלים, כפי שתוכנית ההתנתקות עלתה לקופת המדינה 10 מיליארד שקלים – כך תפקיד הממשלה הוא לפנות תקציבי עתק ולהבריא את מערכת הבריאות הציבורית - כי זו המחויבות הבסיסית בין מדינה לאזרחיה".