מסע השלושה
מסע השלושהצילום: אולפנת צביה רבבה​

בציון שנתיים להירצחם של הנערים גיל-עד, אייל ונפתלי הי"ד, יצאו תלמידות כיתה ט' באולפנת צביה רבבה להתחבר לעם ישראל לאורם של הנערים.

המסע שהתקיים תחל הכותרת 'מסע השלושה' שילב שלל פעילויות, התנדבויות ועשייה חברתית שתכליתן נתינה, חיבור וחיזוק רוח האחדות בעם.

המסע שאורגן והובל על ידי התלמידות בליווי הצוות החינוכי, החל במרכז שרונה בת"א בחלוקת כרטיסי ברכה לעוברים ושבים ברחוב והסתיים בהתנדבות בבית החולים איכילוב במחלקות השונות.

משם המשיכו התלמידות לכפר עציון ושמעו שיחה מפי הרב גלעד רוזנברג, מחנך בישיבת מקור חיים על ההתמודדות וההתחזקות הרוחנית בימי אי הוודאות שקדמו למציאת הנערים. הרב תיאר קווים לדמותם, שהתאפיינו בהמון שמחת חיים, פשטות, נתינה וענווה.

בצומת הגוש, חילקו התלמידות קרטיבים לחיילים וקראו פרקי תהילים לזכר הרוגי הטרור האחרונים.

בגבעת עוז וגאו"ן הכשירו התלמידות את שביל הגישה למקום לטובת מתפללים הבאים למקום בשבתות ושמעו שיחה מפי נדיה מטר ויהודית קצובר על המתרחש באזור.

סא"ל במיל' אורי שכטר שעמד בראש צוות האזרחים אשר מצא את הנערים, דיבר עם התלמידות על שימת לב לסביבה וההירתמות לחסד ונתינה במעגלי שייכות שונים.

ביום האחרון למסע, התלמידות עלו לירושלים והתנדבו במגוון עמותות ביניהן "חסדי נעמי" ו"תכלית" ושמעו שיחות מפי הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו והרב אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד שנכחו בטקס מרגש שנערך בכותל לסיום המסע.

ראש אולפנת רבבה, הרב שמואל וייס סיפר כי "מסע השלושה מהווה את סיומה של שנת הלימודים לשכבת ט' והיציאה אל חופשת הקיץ. דווקא לקראת הזמן החופשי של הבנות, הן נכנסות לחופש מתוך סיומו של מסע המחבר אותן עם העשייה למען עם ישראל.

"בטקס הסיום הדגשתי לתלמידות, כי המסע רק מתחיל ובמהלך החופש כל אחת יוצרת לעצמה הזדמנות לצאת מעצמה למען הכלל. אני בטוח, כי המסע היווה אירוע משמעותי וישפיע רבות על מעורבותן בעשיה ובתרומה לכלל ישראל בדור הגאולה".