השופט רובינשטיין
השופט רובינשטייןצילום: אבי חיון

"ביקורת על ההכרעה של בית המשפט בנושא כזה או אחר היא לגיטימית. ניתן ומותר למתוח ביקורת על בית המשפט", כך אמר המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט אליקים רובינשטיין במהלך טקס הענקת תארים אמש לכ-100 בוגרי הפקולטה לניהול במרכז האקדמי לב.

בדבריו בחר רובינשטיין להתייחס למהפכת האקטיביזם השיפוטי, ולמחלוקת הציבורית והמאבק המתמשך בשנים האחרונות בין חברי הכנסת ושרת המשפטים שקד ולבין סמכויות מערכת המשפט, כמו גם לביקורת הציבורית ההולכת גוברת בשנים האחרונות על בית המשפט העליון.

עוד הוסיף רובינשטיין בדבריו כי "מלבד ערעורים פליליים אזרחיים ומנהליים, עוסק בית המשפט בישראל גם בנושאי ממשל, כערכאה ראשונה וישירה מול הממשל. זו סמכות ייחודית גם בהשוואה לבתי משפט מקבילים בעולם, מה שיוצר עומס כבד על מערכת המשפט. הנושאים בהם עוסק בית המשפט יכולים להיות שנויים במחלוקת, ביניהם: מגדר, שוויון לנשים, שוויון למיעוטים, דת ומדינה, גיור, שבת, כשרות, שוויון תקציבים וקרקעות, מילואים, התנחלויות, נושאי פלסטינאים וגם ביקורת חוקתית".

על פי השופט רובינשטיין העובדה שניתן לעקוף את בתי המשפט הזוטרים יותר ולפנות ישירות לבית המשפט העליון היא דבר מבורך. "בית המשפט הוא כמו שער העיר בימי השופטים או כיכר השוק באתונה. כלומר, אתה יכול להשיג על השלטון ולריב את ריבך עם השלטון לא דרך כל הערכאות אלא ישירות לערכאה העליונה. כמובן, ביקורת על ההכרעה של בית המשפט במקרה כזה או אחר היא לגיטימית. אבל מניסיוני אם שמים בכף מאזניים אחת את התועלת לציבור, שכולל לפתחו מקרים אינדיבידואליים אנושיים בהקשרים האלה, ובכף האחרת את הביקורת שניתן ומותר למתוח על בית המשפט אין לי ספק שהכף הראשונה תכריע".

רובינשטיין גם הוסיף ביקורת על כלי התקשורת ואמר: "מי שקורא בתקשורת הכרעה פוליטית ורוצה להכיר את העובדות כהוויתן - שלא יסתפק בתקשורת, כדאי לקרוא בפסקי הדין עצמם בנושאים רגישים. בכל פסק דין האתר של בית המשפט פתוח רבע שעה אחרי שפסק הדין נחתם, חינם לכל אחד".

כזכור, השנה השיגו תלמידי החוג לחשבונאות ומערכות מידע במרכז האקדמי לב את המקום הראשון בישראל בבחינה בחשבונאות פיננסית במבחני מועצת רואי החשבון, ואת המקום השני בארץ במבחני ביקורת החשבונות.

לדברי פרופ' הרצל פטל, דיקאן הפקולטה לניהול במרכז האקדמי לב "הצלחת תלמידינו בשתי הבחינות מבססת את מעמדנו כמוסד אקדמי ומקצועי מיטבי בתחום החשבונאות, הביקורת ומערכות המידע. ההצלחה בבחינות ההסמכה הכלל ארציות מעידות כי אנו עושים כל אשר לאל ידינו כדי שתלמידנו יהיו בין התלמידים המובילים בתחומים אלה בארץ".

נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק בירך את הסטודנטים ואמר "תכנית הלימודים הייחודית שבנינו כוללת מתן דגש רב על חיבור החומר הלימודי לאופן יישומו בפרקטיקה ולנעשה בשוק. המטרה שלנו היא להעניק לסטודנטים כלים לבחור את המקצועות הכי טובים ולסייע בהשמה כדי שיוכלו להתפרנס בכבוד ולעזור לכל שכבות החברה".