התפקיד שלנו לדאוג לשגרת החיים

הקורס השנתי למזכירי יישובים של תנועת 'אמנה' הסתיים השבוע בהצלחה. הקורס אורגן על ידי חברת 'אמנה' בשיתוף משרד הפנים, ומידי שנה משתלמים בו כ-25 מזכירי יישובים, נשים וגברים, ב-14 ימי עיון שבועיים.

בהשתלמות לומדים המזכירים מגוון רחב של נושאים מקצועיים בכל תחומי הניהול והעצמה אישית: בניה, משפטים, כלכלה, ניהול, פיננסים, גיוס וניצול משאבים, קהילה, חברה, רווחה, חינוך ועוד. המזכירים מגיעים מישובי בנימין, גוש עציון, הר חברון, שומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן.

לדבריהם, המפגשים עם אנשי המקצוע ובראשם מנכ"ל 'אמנה' זאב חבר (זמביש), שמלווה את הקורס בשיחה ובהיענות לכל שאלה ובקשה, תורמים רבות לפיתוח הישובים תוך הפריה הדדית.

מזכיר עמונה, חנן שאער, סיפר על התקופה הלא קלה, כלשונו, שעובר היישוב בזמן האחרון, אך מאמין שהיישוב יתקיים גם עוד שנים רבות, "מצליחים לעבוד למרות הקשיים ובעוד שבועיים אנחנו חונכים גן שעשועים חדש. אנחנו כאן כדי להישאר ולשמור על שגרת חיים נורמלית ויש אצלנו חיים שוקקים".

שמעיה ברקוביץ, מזכיר היישוב אלון שבות, סיפר על האתגרים המיוחדים של מזכירי היישובים ביו"ש הנוספים על המשימות של השגרתיות, "זה לא סוד שאנו מתמודדים עם כמה אתגרים. אני באופן אישי מתמודד עם האתגר המרכזי של בעיות הבניה. כשהיישוב לא גדל יש בעיות כמו הזדקנות של יישוב, או צעירים שמחפשים אופק ולא מוצאים את מקומם ו'פוזלים' למקום אחר".