נתניהו ופרלמן
נתניהו ופרלמןצילום - קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו הערב (חמישי) בטקס הענקת פרס בראשית בתאטרון ירושלים.

זוכה פרס בראשית לשנת 2016 הוא הכנר יצחק פרלמן. את האירוע הנחתה השחקנית זוכת פרס האוסקר הלן מירן.

על פרס בראשית הכריז ראש הממשלה בשנת 2012 והוא משותף לממשלת ישראל, הסוכנות היהודית וקרן ג'נסיס. מטרת הפרס היא להדגיש את תרומתם של היהודים להיסטוריה העולמית ולקרב את הדור הצעיר של היהודים בעולם למדינת ישראל ולזהות היהודית.

נתניהו בירך הערב את יצחק פרלמן על זכייתו, ''אתה התגלמותה של המצוינות. לא מדובר רק במיומנות. מדובר במצוינות של הנשמה. זה בא מבפנים. לא יכולת להסביר לי את זה. שאלתי אותך מה בא מבפנים וכיצד זה יוצא החוצה. אבל השבת לי שזה בא מבפנים. ובכל זאת אתה מורה ומודל לחיקוי למיליוני אנשים.

''אתה פועל למען אנשים שאולי יש להם מוגבלויות פיזיות, אבל נשמתם אף פעם אינה מוגבלת ואתה גם מסור למורשתו של העם היהודי ומלא תשוקה לעתידנו", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו סיפר כי המוסיקה שמנגן פרלמן ''מדגימה את הדחף האנושי העמוק ליצירה וליופי שמעניקים משמעות לחיינו. כשהוענק לך עיטור החירות הנשיאותי האמריקני בשנה שעברה כינו אותך 'הכנר של העולם'. לדעתי צריכים לקראו לך "הכנר על הגג של העולם", אבל הנקודה ברורה''.

''מזה שנים רבות רבבות מסביב לעולם נהנים מהמוסיקה שלך ואתה מהווה השראה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. אתה מהווה השראה גם לאנשים ללא צריכים מיוחדים משום שהסיפור שלך מוכיח מה אנחנו מסוגלים להשיג אם נחליט להתגבר על המוגבלויות שיש לכולנו''.

ראש הממשלה הוסיף, ''לאחר שחלית בפוליו בגיל ארבע, התגברת על אתגרים רבים. כעת אתה מקדיש את רוב זמנך בללמד מוזיקאים צעירים ולפעילות למען אנשים עם מוגבלויות פיזיות. שמרת על קשר הדוק עם ישראל, ארץ מולדתך, לאורך כל השנים. אתה חוזר מדי שנה ללמד ולהופיע, ואני חושב שאתה מעורר השראה בכל אחד מאתנו.

''יצחק, בשם העם בישראל, אנחנו משבחים את ההישגים, את המסירות ואת התשוקה שלך. המוסיקה שלך והתשוקה שלך יהדהדו לדורות הבאים. מזל טוב על שזכית בפרס ראוי זה", דברי נתניהו.