רס"ן תום נעמן
רס"ן תום נעמןצילום: פלאש 90

אחרי שמפקד הפלוגה,רב־סרן תום נעמן, העיד נגד סמל אלאור אזריה שירה במחבל ששכב על הארץ, לוחם אחר בפלוגה – שנכח בזירת הפיגוע בחברון – טוען בפוסט בפייסבוק: "המ"פ מסר עדות שקר בבית־הדין הצבאי, במטרה לשמור על דרגותיו". כך דווח בידיעות אחרונות.

"אתאר את העדות של המ"פ דרך העיניים שלי, ואראה לכם כמה רחוק יילך אדם כדי לדאוג לדרגות שלו — ולאיזה שפל התביעה תרד כדי להכניס חייל לכלא", כתב החייל.

בפוסט ציטט ד' מעדותו של נעמן, כפי שפורסמה בתקשורת, ומשיב לטענותיו כמי שנכח בזירת הפיגוע וחזה במתרחש.

על טענתו של רס"ן נעמן כאילו לא הבין בתחילה מה קרה טוען ד': "'לא הבנת מה קרה' — עמדת 3-2 מטרים מהמחבל, אלאור עמד מולך, מצהיר שהוא עומד לירות, דורך את הנשק, עומד, מכוון, ושוב, המ"מ שלי מושך אותך לאחור כדי שלא תיפגע, אבל לא הבנת שהוא נורה. מעניין".

על גרסת נעמן שלפיה לא נשקפה סכנה מהמחבל, ושלאחר הירי אמר לו אזריה 'המחבל היה חי והוא צריך למות', כתב ד': "נתחיל בהצהרה הזו — כי היא מקוממת ביותר. מפקד פלוגה — בזמן אירוע והקפצת אמת: קפצת לאחר, אני משער (לא פתחתי לך שעון, לצערי) כ־15-10 דקות מההקפצה.

אני ועוד חייל חבשנו את החייל שנפצע, המ"מ שלי (שאמור לשמש לך דוגמה והתנהג כקצין לעומתך) התקרב למחבלים והעיף מהם את הסכינים, אחר כך אני ועוד חייל רצים לבד אל מול אספסוף ערבי לפזר את ההתקהלות בשטח הפלסטיני — ואז יש לך את עזות המצח להגיע ולטעון שלא נשקפה מהמחבל סכנה כי הוא רק גילגל את עיניו. אז בוא אני אספר לך סוד שכנראה לא ידעת כי לקח לך כל כך הרבה זמן להגיע: בהתחלה הוא לא רק גילגל עיניים, הוא גם זז קצת יותר מתנועות ראש, מה גם שבבירור בסרטון אלאור לא היה סמוך אליך כשעמדת ליד המחבל — אין לי שמץ איך אמר לך שהוא חייב למות".

גם את גרסת המ"פ שלפיה לאחר הירי הוא כעס על אזריה, לקח אותו הצידה והורה לו לא לזוז סתר ד' בפוסט: "'כעסת עליו, לא מנעת ממנו לירות'. בהית בו מכוון, ראית אותו יורה — אבל כעסת. מוזר. הזזת אותו הצידה? זכור לי שאחרי הירי אלאור הגיע לתוך השטח הפלסטיני, מעבר למחסום — יחד איתי ועם חבריי לפלוגה כשווידאנו שאין התקהלות — אבל העיקר שהזזת אותו.

"לא היה חשש למטען?" המשיך ד' להאשים. "לא טרחת לבדוק אפילו — מה גם שהאזרחים הזהירו ממטענים כולל החובשים — העיקר לא היה לך חשש".

ד' מודה בפוסט שהוא "מסוכסך", כהגדרתו, עם מפקד הפלוגה ומסיים אותו במילים קשות "כל מילה שיצאה לו מהפה רק מוכיחה את האינטרס שלו — דאגה לדרגה. לא דמיינתי שככה הוא יבגוד בפקודו".

בעקבות הפוסט, שאותו הסיר מהרשת לאחר זמן קצר, מתכוונים בצה"ל לשפוט את ד' באשמה של העלבת קצין.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מהחייל ד' נגבתה עדות במהלך החקירה. מדובר בחייל שלא ראה את הירי שביצע אלאור אזריה משום ששהה במשימה אחרת. מפני שמדובר במשפט מתנהל לא נרחיב לגופם של דברים".