זהבה שאול על רקע תמונת בנה אורון הי"ד
זהבה שאול על רקע תמונת בנה אורון הי"דPhoto by Basel Awidat/Flash90

זהבה והרצל שאול, הוריו של לוחם צה"ל סמ"ר אורון שאול הי"ד שנהרג במבצע "צוק איתן", שוחחו אמש (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנו לדרוש את החזרת גופותיהם של אורון והדר גולדין הי"ד כתנאי להסכם פיוס עם טורקיה.

"לא יתכן שתיתן לטורקים הישגים ותענה לדרישותיהם, בעוד שהבנים שלנו עדין מוחזקים בעזה, זה חייב להיות תנאי ראשון במעלה לעסקה", אמרה זהבה שאול לנתניהו. ''זה ערך בעל חשיבות רבה לנו כעם, כחברה כמשפחות וכהורים השולחים את ילדיהם להגן על המולדת בשליחות המדינה והצבא".

בעלה הרצל אמר בכאב "חלפו כבר שנתיים ובכל מפגש איתנו הבטחת שאורון והדר יהיו תנאי ראשון בכל משא ומתן לכל עסקה. חזרת ואמרת והתחייבת על כך כמצופה ממנהיג", הדגיש האב השכול.

לדבריו מדובר בשעת מבחן עבור ראש הממשלה, ''עליך האחריות והחובה לדאוג לכך שללא קיום התנאי הזה, אין לקדם הסכם מול הטורקים. במשך שנתיים אפשרה משפחתנו לכל הגורמים לפעול ללא הפרעה או התערבות. לפעול ולעשות כל מה שמצאו לנכון להשבת הבנים הביתה, ולצערנו אם נעשו דברים, הרי שעדיין ללא תוצאות".

ההורים הוסיפו בשיחתם עם נתניהו, ''יתכן וצריך לשנות כיוון חשיבה ודרך התנהלות, כנראה שהדרך בה פעלתם, אם פעלתם, היא ללא מוצא, יש כנראה צורך לפעול באופן שונה כדי שהצד השני יבין שאתנו לא כדאי להתעסק".

"מדינת ישראל לא יכולה לאפשר הפקרתם של לוחמי צה"ל בשדה הקרב", סיכמה זהבה. ''היום זה אורון והדר, ומחר זה יכול להיות חייל מכל משפחה אחרת, תהיה כאן שבירה של כל המוסכמות, הערכים, וסטייה חדה מדרך הניהול והמנהיגות שאפינו את מדינת ישראל לאורך שנים".

השיחה בין הוריו של אורון שאול לנתניהו התרחשה בעקבות הפרסומים ולפיהם בדיון של הקבינט שיתקיים באמצע השבוע הבא, יתבקשו השרים לאשר את הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה.

ביום ראשון הקרוב ייפגשו הצדדים לדיון סופי ואחרון - בו יכריזו על נרמול היחסים בין המדינות - שהיו מעורערים מאז אירועי המרמרה. על פי המסתמן כל שרי הקבינט יתמכו בהסכם - כולל כאלו שבעבר דרשו לנקוט בקו תקיף יותר מול אנקרה.

בטורקיה דווח כי ההסכם יכלול אפשרות לטורקים להעביר ציוד לעזה - אך רק דרך ישראל וללא פגיעה במצור על הרצועה. מנגד, הטורקים אינם מוכנים להתחייב להפסיק לאשר למחבלי חמאס לשהות בשטח ארצם.