שמחה גולדין
שמחה גולדיןצילום: פלאש 90

משפחתו של הדר גולדין, המוחזק בידי חמאס מאז צוק איתן הוציאה הודעה לפיה היא מתנגדת להסכם עם טורקיה ללא החזרת גופת בנה.

"במשך שנתיים מובילה משפחת גולדין קו הדוגל בהיפוך המשוואה, על מנת לגרום לחמאס לשלם מחירים על חטיפת הדר ואורון ועל שהם מחזיקים בהם כשבויים עד היום.

אנחנו רואים בחומרה רבה את ההסכם המתגבש בין מדינת ישראל וטורקיה, מנהיגת האחים המוסלמים והמדינה המשמשת פטרון חמאס בעזה. ההסכם אינו כולל את החזרת הבנים הדר ואורון לישראל, בניגוד להבטחות מפורשות מפי ראש הממשלה במשך השנתיים האחרונות. הגיע הזמן שישראל תהיה זו שתגדיר מחירים לחמאס על חטיפת והחזקת חיילים ולא כפי שהתרגלנו בשלושים השנים האחרונות - לשלם אנו מחירים כבדים לאויבינו".

אמו של אורון, זהבה שאול, אמרה הערב: "בני אורון יצא לקרב בעזה. זה שנתיים שלא חזר. בשנתיים אלה נפגשנו רבות עם ראש הממשלה ופעם אחר פעם הוא הבטיח שלא יהיה משא ומתן בלי שאורון והדר גולדין יהיו בשיח. עכשיו עומד להחתם הסכם עם טורקיה. ראש הממשלה חייב לעמוד בהבטחותיו".

ב-12:00 בצהריים יוקם מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב בתגובה כי "ישראל ממשיכה כל העת במאמצים גלויים וחשאיים, להשיב לישראל את חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין זכרונם לברכה, ואת שני אזרחי ישראל המוחזקים ברצועת עזה. ישראל לא תחדל מפעילותה זו עד למימוש המשימה".