"אנחנו פה בשביל לגמור את זה". כך הבטיח אחד מראשי מחאת האבות הגרושים, ליאור גאלו, לאחד האבות הגרושים, ספי, בכתבה ששודרה בסוף השבוע ב"יומן" של הערוץ הראשון.

שרת המשפטים איילת שקד צפויה להגיש היום (א') לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק של ח"כ יואב קיש (ליכוד) לביטול חזקת הגיל הרך, המעניקה לאמא את המשמורת על ילדי גירושין עד גיל שש.

ח"כ קיש הגיש מספר גירסאות של החוק מאז הושבע כח"כ. האחרונה שבהן מבטלת את חזקת הגיל הרך ואינה נוגעת לרעה באפוטרופסות ההורית, ולדבריו, זו הגירסה שתוגש היום ע"י השרה שקד. על ההצעה חתומים גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וח"כים מסיעות "כולנו" וש"ס.

ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) הגישה אף היא באחרונה הצעה לפיה חזקת הגיל הרך תחול רק עד גיל 4, אולם הצעתה משלבת את ביטול האפוטרופסות ההורית עבור כלל ההורים בישראל והחלפתה ב"אחריות הורית".

במסגרת אחריות זו ייאלץ ההורה לכבד סדרה של "זכויות הילד" הכוללות את חופש הדת והמצפון, ואם לא יעשה כן, ניתן יהיה להגביל או לשלול את זכותו לשמש כהורה לילד של עצמו.

ארגוני אבות גרושים ואמהות גרושות הגבירו באחרונה את הלחץ על שרים וח"כים בנושא ביטול חזקת הגיל הרך. ביום רביעי האחרון אף הפגינו ליד ביתה של שרת המשפטים עשרות אמהות התומכות במאבקם של האבות הגרושים למען שיוויון הורי. במוצאי שבת הפגינו ליד ביתה של השרה גילה גמליאל אנשי תנועת א' זה אבא, הדורשים את ביטול חזקת הגיל הרך.

במהלך החודש האחרון הציבו אבות גרושים מאהל מחוץ לכנסת ואירחו בו ח"כים התומכים במאבקם, בהם ח"כ סמוטריץ' וח"כ אלי כהן (כולנו).

שרת המשפטים התארחה אף היא במאהל והסבירה כי שאלת ביטול חזקת הגיל הרך הינה סבוכה במיוחד וכי היא "מפצלת מפלגות" כדבריה. בבית היהודי, בליכוד וב"כולנו", כמחצית הח"כים תומכים בביטול החזקה ומחציתם מתנגדים.

כרגע, ההערכות הן ששקד לא תציע לבטל כליל את חזקת הגיל הרך אלא להוריד את הרף בו לאמא יש יתרון ל-3 שנים במקום שש. נודע כי השרה לא מתכוונת לבטל את האפוטרופסות ההורית.