"אם זה היה קורה במרכז הארץ זה היה נפתר"

תושבי יישובים בבנימין ובשומרון מדווחים בשבועות האחרונים על הפסקות מים ממושכות הפוגעות בשגרת החיים של משפחות רבות.

בראיון לערוץ 7 מתארת איילה ורבר, תושבת היישוב עלי בבנימין, את המצב באזור.

"בשבועיים האחרונים זה קורה בתדירות גבוהה", אומרת ורבר, "זה קרה גם בשנים קודמות, שאחת לשבועיים שלושה היו הפסקות מים למשך שעתיים -שלוש, אבל עכשיו זה ממש עלה רמה. בשבוע האחרון היו שלוש הפסקות מים כל אחת למשך שעות רבות בלי התראה וביום שישי היו אפילו שתי הפסקות מים".

ורבר סיפרה כיצד משפיעות הפסקות המים על ההתנהלות בבית, "יש לי שלושה ילדים ואני בהריון מתקדם, זה לא קל. אנחנו ממלאים אמבטיות במים, מקלחים את הילדים בשעה 16:00 מהר כל עוד יש מים - לפני שיפסיק הזרם, שוטפים כלים אחרי כל ארוחה כדי לא להיתקע עם כלים בכיור, חושבים פעמיים האם להפעיל מכונת כביסה כדי שהמכונה לא תעצור באמצע, ומקווים לטוב".

לדבריה למרות פניות חוזרות ונשנות הבעיה לא נפתרה, "אנחנו פנינו קודם כל למזכירות היישוב והם בקשר עם המועצה האזורית ועם חברת מקורות. אני לא יודעת אם יש תחושה שמשהו מתקדם, אנחנו מרגישים שקצת מורחים אותנו ונותנים לנו תשובות לא מתאימות. לא נראה לי שיש בעיית מים במקומות מרכזיים יותר במדינת ישראל, זה דבר שאפשר לטפל בו".

ממועצת יש"ע נמסר כי הם פועלים בכל האמצעים שברשותם על מנת להסדיר אספקת מים סדירה למתיישבים ומחר צפוי להתקיים בכנסת דיון מיוחד בנושא.

מיכלי החירום שהוצבו ביישובים
מיכלי החירום שהוצבו ביישוביםצילום: אלירן אהרון

"בראש העין ובאריאל אין הפסקות מים בתדירות כזו ואני מצפה שגם פה לא יהיה, אנחנו משלמים מיסים כמו בכל מקום אחר ומגיע לנו לקבל מים באופן שוטף. הביאו לנו לפה מיכלי מים לשעות חירום אבל זה בדיחה, זה בקושי פלסתר לבעיה".