מרמרה
מרמרהדו"צ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקווה להודיע עוד הערב (ראשון) כי הצליח לגבש הסכם פיוס בין ישראל לטורקיה, לסיום המשבר בין המדינות שהחל בעקבות השתלטות צה''ל על משט המרמרה לרצועת עזה.

על פי ההסכם המסתמן, יוסדרו היחסים בין ישראל וטורקיה, השגרירים יוחזרו לאנקרה ולירושלים, ישראל תקים קרן לפיצוי משפחות הרוגי המרמרה וטורקיה תבטל את כל התביעות נגד לוחמי צה''ל שהשתלטו על הספינה.

השר לשעבר גדעון סער תקף את ההסכם, ''ישראל תשלם לטורקיה פיצויים על המרמרה? מקווה שהידיעות לא נכונות. אם כן - זוהי השפלה לאומית והזמנה למשטים נוספים ועלילות נוספות של שונאי ישראל'', צייץ סער בטוויטר.

בכל הנוגע לחמאס ולרצועת עזה, טורקיה ויתרה על דרישתה להסיר את המצור הימי על עזה, אך תוכל להעביר ציוד לרצועה דרך נמל אשדוד. ישראל ויתרה על הדרישה לסילוק בכירי חמאס מטורקיה, אך באנקרה מתחייבים כי נציגות חמאס במדינה לא תעסוק בטרור נגד ישראל.

אחר הצהריים התייחס גורם מדיני למחאה הגוברת של בני משפחות גולדין ושאול והבהיר כי הסכם הפיוס בין ישראל לבין טורקיה לא יכלול את החזרת גופותיהם של החללים שנפלו במבצע צוק איתן.

אחיו של סגן הדר גולדין הי"ד, צור גולדין, אמר לערוץ 2 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "נתן פרס לחמאס" וקרא לו ''לעמוד במבחן ולהשיב את הבנים הביתה".

"שנתיים התייסרנו ולא פצינו פה"

משפחתו של אורון שאול הי"ד הקימה הבוקר מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים בדרישה שלא להקל את הלחץ ולא להגיע לפיוס עם טורקיה בלי החזרת החיילים אורון שאול והדר גולדין.

"אורון מוחזק בידי החמאס מזה שנתיים, רווינו הבטחות, היינו בטוחים שהממשלה עושה הכל ועד עכשיו אנחנו מקווים שהם עושים הכל, אבל כרגע הגיע זמן האמת", אמר לערוץ 7 יגאל נמימי, דודו של אורון.

''לא יתכן שברגע שראש הממשלה הולך להיטיב עם חמאס על ידי אותו הסכם עם ארדואן וטורקיה, לא ייתכן שישכחו לנו את הבנים", הדגיש.