המלך צ'ינגיס הראשון
המלך צ'ינגיס הראשוןצילום: גרף

דיקטטורים. חייבים לאהוב אותם. הם עפים על עצמם, משוכנעים שאין כמוהם דודים חביבים וטובי לב לצאן מרעיתם הפועה בהערצת אין קץ. ואם מדי פעם יש להעניש אזרח סורר שסטה מדרך הישר ולהעביר אותו (בכאב גדול, כמובן) אל העולם הבא, נו... אם אין ברירה אז אין ברירה.

יונתן ילון, סופר צעיר ורענן מאזור תל אביב, הוא גם חובב דיקטטורים ותיק שחקר במשך שנים את מיטב הדיקטטורים שהיה לעולם להציע, וזיכך את כולם לדמותו של המלך צ'ינגיס הראשון, דיקטטור חביב באמת השולט ביד רמה (אך חביבה) על ממלכת צ'ינגיסטן השוכנת אי שם בערבות מרכז אסיה.

רק לדבר אחד לא התכונן הדיקטטור האסייאתי החביב: מפגש עם קרוב משפחה שמגיע לבקרו היישר מלבה הפועם של הציוויליזציה המערבית, או במילים אחרות: ניו יורק סיטי. והמפגש בין שתי דמויות אלו ינתץ מוסכמות, ישנה גורלות ויצית אהבות, כי אין כמו דיקטטורה קטנה וחביבה כדי לגרום לפשוטי עם ודיקטטורים כאחד להגיע לתובנות חדשות. בערך.

המלך צ'ינגיס הראשון הוא ספר ישראלי חדש, רומן הרפתקאות פרוע, סאטירי ונשכני המשלב סוגיות אקטואליות בהרפתקה קומית מסחררת שלא מניחים מהיד.

המלך צ'ינגיס הראשון הוא ספרו השני של יונתן ילון, שנולד בדרום אפריקה בשנת 1978. בהיותו בן עשרים וארבע בלבד התפרסם ספרו הראשון, קובץ הסיפורים אהוב על בנות. חמש שנים מאוחר יותר התפרסם אושר בלי גבולות, משחק מחשב עלילתי פרי מקלדתו הקודחת שנבחר כמשחק המחשב הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים.