משפחות גולדין ושאול במאהל המחאה
משפחות גולדין ושאול במאהל המחאהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

צליל תורג'מן, חובש מילואים בגדוד הסיור של חטיבת גבעתי שנטל חלק באירוע החטיפה של סגן הדר גולדין הי"ד ואף נלחם על חייהם של רב סרן בנייה שראל וסמ"ר ליאל גדעוני הי"ד, תוקף את ההסכם עם טורקיה שמפקיר בעזה את גופותיהם של גולדין ואורון שאול.

"לפני כשנתיים יצאנו למלחמה עיקשת, 'צוק איתן'. כל חייל השאיר משפחה שלמה כדי להגן על העם והארץ וכל אחד נכנס לשם בידיעה שייתכן שהוא לא יצא משם חי. יצאנו מתוך אמונה במערכת ואם נידרש נעשה זאת שנית. אנחנו מבינים שיש כאן הזדמנות פז להציב מחיר לחמאס ולדרוש את השבת הגופות".

בשיחה עם ערוץ 7 חוזר תורג'מן לאותם רגעי הקרב, "מיד אחרי שחזרנו ופינינו את בנייה וליאל, נכנסנו בחזרה פנימה ושמענו על אירוע חניבעל, כשהגענו בעצם לאותה נקודה שיצאנו, חבר אמר לנו שהחטוף הוא הדר מתוך אינסטינקט אמרתי 'אין מצב'. ברגע שהבנו שזה אמיתי, אמרתי להם שאחרי שראיתי את בנייה וליאל שלא נצפה ליותר מידי".

לדבריו המאבק על השבת הגופות צריך להיות כאילו אורון והדר עדיין בחיים, "הם נלחמו כדי שאם חס וחלילה יקרה להם משהו הם יובאו לקבר ישראל. לאורך כל הדרך הבטיחו למשפחות שכל משא ומתן בנוגע למצור על עזה יכלול סעיף שיעסוק בהשבת הבנים.

"פתאום ביום חמישי האחרון הסעיף הזה נעלם מההסכם. אנחנו צריכים להציב תנאי לחמאס, אם אתם רוצים סיוע הומניטארי - תחזירו את הגופות של הדר ואורון. יש כאן הזדמנות פז להציג מחיר בעזרתה של טורקיה שתומכת בחמאס והם צריכים לפעול ולהביא את שני הבנים. זאת הזדמנות חד פעמית של מדינת ישראל".

הסכם ללא החזרת הדר ואורון - פסול ורעאלירן אהרון