הסכם ביזיון או צעד מתבקש?

חברי הפטריוטים הגיעו טעונים לדיון על הסכם הפיוס בין ישראל וטורקיה.

העיתונאי קלמן ליבסקינד הסביר את התנגדותו להסכם, "אני רוצה להרים את שתי ידי בעד הדברים של חנין זועבי שאמרה דבר חכמה הגיוני מאוד. היא אמרה 'אם ישראל משלמת, כנראה ישראל חושבת שהיא לא בסדר'. אני לא משלם פיצוי למי שאני חושב שאני בסדר איתו, נכון?".

ח"כ לשעבר ענבל גבריאלי חלקה על ליבסקינד - למרות שציינה כי גם היא חשה בחוסר נוחות מתשלום הפיצויים וההתנצלות - אך בעיניה יש בעיה נוספת בהסכם. "זה יכול ליצור תקדים בזירה הבינלאומית ובבתי הדין בנוגע לאחריות של ישראל - ועוד במקרה שהותקפנו והגבנו".

עו"ד ארי שמאי תמך בהסכם ואמר, "21 מליון דולר זה כאין וכאפס לעומת הרווח הכלכלי. אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה היה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל - ונהרגו תשעה אנשים ובאוניה לא היה נשק.

"כל הטיפול היה טעות טקטית ומבצעית. במקום לשלוח את הקומנדו, היו צריכים לשלוח את יס"מ ירקון. למדינת ישראל יש אחריות. נהגנו לא כשורה וטוב מאוד ההסכם הזה".

ליבסקינד הגיב לדבריו של שמאי, "זה לוקח אותי לנאום של נסראללה על קורי העכביש. בסוף, בכל מקום שיש לנו התנגשות עם מישהו באיזשהו עניין אנחנו מוכנים לשלם פי אלף כדי לצאת כאלה קטנים. אנחנו הסמרטוטים של המזרח התיכון".

מנחה התכנית אראל סג"ל השיב לדברי ליבסקינד, "נסראללה טעה, כי קורי עכביש זה אחד החומרים הכי חזקים בטבע. שנית, צריך גם לקחת בחשבון שמדינת ישראל נמצאת במצב הגיאו-אסטרטגי הטוב ביותר שהיה לה מזה שנים. אפשר לתת את הקרדיט גם לראש הממשלה".

ליבסקינד לא הרפה ושאל את סג"ל, "אם נתניהו היה באופוזיציה והרצוג ראש ממשלה, מה היית אומר על ההסכם הזה?".

מחאת המשפחות

חברי הפאנל התייחסו גם לטענות משפחות החיילים החטופים והאזרחים הנעדרים, הטוענות כי ההסכם ייטיב עם חמאס וכי הוא יקשה על החזרת הגופות והשבויים.