ההגירה היהודית מצרפת לישראל - נמשכת


לפנות בוקר (שלישי) נחתה בנתב"ג טיסה ועליה 82 עולים חדשים אשר עלו ארצה מצרפת בסיועה של הקרן לידידות.

העולים שהגיעו ארצה מרכיבים יחד 24 בתי אב, ביניהם, 40 ילדים.

מהקרן נמסר כי טיסה זו מהווה את גל העלייה המשמעותי הראשון של הקיץ והינה טיסת הקיץ הראשונה של הקרן אשר עתידה להביא ארצה מאות עולים נוספים בקיץ הקרוב.

בין המשפחות שעלו הבוקר: משפחת בן הני ומשפחת לומברזו, משפחות מרובות ילדים אשר התגוררו באחד מפרווריה של פריז. עם נחיתתן סיפרו המשפחות כי ההחלטה לעלות ארצה הגיעה בשל הירידה בתחושת הביטחון שלהן בצרפת ורצונן לאפשר לילדיהן לחיות חיים יהודיים מלאים יותר.

לדבריהן, העלייה בגילויי האנטישמיות בצרפת הביאו את המשפחות לכדי הבנה כי הן וילדיהן לא יוכלו לנהל חיים יהודים מלאים בשום מקום מלבד ישראל. לכן, מספרים ההורים, הם קיבלו את ההחלטה לעזוב את עבודתם וחייהם בצרפת ולעלות ארצה ולהעניק לילדיהן חינוך יהודי מלא ולחיות בחופשיות חיים יהודיים מלאים.

עוד מבין העולים שהגיעו ארצה היום גם משפחת כהן, גם הם מפריז, אשר אף הם ביקשו לעלות ארצה לאחר שהבינו כי לא יוכלו להעניק לילדיהם חינוך בבית ספר יהודי, אפשרות אשר נמנעה מהם בעיר מגוריהם. לדבריהם, העלייה ארצה תאפשר להן לרשום את ילדיהן לבית ספר יהודי ובכך לחנך אותם על ערכי היהדות. משפחה נוספת שעלתה ארצה מפריז הם נטלי ובנה בן ה- 15, אשר לדבריהם חלמו מאז ומתמיד להגיע לארץ. "צרפת מבחינתו היא לא הבית", לדבריהם, "מבחינתו, עכשיו חזרנו הביתה". בהמשך צפוי הבן אף להתגייס לצבא.

תשע מן המשפחות שהגיעו היום עתידות להתגורר בנתניה, 3 משפחות יגיעו לחדרה, 2 לירושלים, משפחה אחת תתגורר בתל אביב ואחת נוספת באשקלון. בהמשך היום אף צפויות להגיע טיסות נוספות מטעם הקרן לידידות, אשר יביאו עמן עולים נוספים מאוקראינה. סך הכול צפויים להגיע היום ארצה 260 עולים חדשים.

טיסה זו מצטרפת לעשרות טיסות נוספות אותן ערכה הקרן לידידות במסגרת מאמציה בשנתיים האחרונות לסייע לעלייה לישראל. במסגרת מאמצים אלו עלו ארצה מעל 3,000 עולים חדשים מאוקראינה, צרפת, דרום אמריקה ועוד. העולים מקבלים מענקים מיוחדים בסך 1,000 דולר לכל עולה בוגר ו-500 דולר עבור כל ילד, בנוסף למימונה של הטיסה ארצה.

הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, מוסיף כי "ישראל היא ביתם של היהודים בכל רחבי העולם ואני סבור כי יש לעשות הכול על מנת לסייע לכל יהודי שמעוניין בכך, לעלות ארצה ולחיות חיים יהודיים מלאים. ההזדמנות לסייע לעולים הללו להגיע ארצה ולהגשים את חלומם לחיות חיים יהודיים מלאים, ממלאת אותי בהתרגשות גדולה. אנו נמשיך לעשות הכול על מנת לסייע לכל עולה המבקש לעלות ארצה לעשות זאת, תוך שאנו נמשיך ללוות את העולים באופן צמוד גם בארץ, עד לקליטתם המלאה בחברה הישראלית."