הפגנת משפחת מנגיסטו
הפגנת משפחת מנגיסטוצילום: חזקי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בלשכתו עם בני משפחותיהם של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין שגופותיהם מוחזקות בידי החמאס ועם משפחתו של הישראלי המוחזק בעזה, אברה מנגיסטו.

בפגישה השתתף גם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, המבקר בימים אלו בישראל לקראת תום כהונתו בתפקיד.

המפגש נערך בעקבות מחאת המשפחות והמחאה הציבורית הגוברת נגד ההסכם עם טורקיה שאינו כולל את השבתם של הבנים משבי חמאס.

עם צאתם של בני המשפחות מהמפגש אמר אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו, "ראש הממשלה הסביר ונתן נימוקים שאני לא יכול לפרט. אנחנו עדיין חושבים שיש התעלמות מוחלטת מהבנים. אסור להפקיר אזרחים. אל תתנו יד להסכם".

הרצל שאול, אביו של אורון שאול אמר בראיון לרשת ב' לאחר הפגישה כי משפחתו ומשפחת גולדין הבינו בפגישה כי הן אינן בסדר העדיפויות של ראש הממשלה.

ממשפחת גולדין נמסר לאחר הפגישה, "החובה להשבת בנינו מוטלת על ראש הממשלה ועליו בלבד. בפגישתנו היום לא שמענו שום תוכנית לכך. האינטרס הלאומי העליון הוא שלוחמים שנשלחים לקרב ידעו שהמנהיגות ששלחה אותם תעשה הכל להשיבם. לצערנו לא כך הדבר. נרחיב במכתב לשרי הקבינט".

נציין כי ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול במסיבת העיתונאים בה הוכרז על ההסכם לנושא השבתם של המוחזקים בידי חמאס.

הוא הזכיר את תרומתו הצפויה של מכתבו של הנשיא ארדואן לסוכנויות הטורקיות בנושא זה, "טורקיה לא שולטת על חמאס והיא לא מחזיקה בגופות. בלי המכתב הזה לא היה קורה שום דבר, איתו יש סיכוי. ברור שהתקדמנו לנקודה אחרת משום שעכשיו מדינה בעלת השפעה נכנסת לתמונה בנושא הנעדרים. אנחנו לא נרפה מהנושא הזה".