בוגרי קורס טיס
בוגרי קורס טיסצילום: דובר צה"ל

טקס הענקת דרגות קצונה לבוגרי קורס טיס מחזור 172 התקיים היום (שלישי) בבסיס חיל האוויר בחצרים.

הטקס נערך במעמד מפקד בסיס חצרים, תת-אלוף אבשלום עמוסי, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה מ' ובנוכחות משפחות, חברים ואנשי חיל האוויר.

הטקס מסכם שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת טייס ולימודים לתואר אקדמי מטעם אוניברסיטת "בן-גוריון".

את כנפי הטיס יקבלו בוגרי הקורס מחרתיים ב"מסדר הכנפיים", במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור (איווט) ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל.

תא"ל עמוסי אמר בטקס, "ההשפעה שלכם כיחידים וכקבוצה על חיל האוויר היא גדולה ממה שתוכלו לתאר היום, האחריות על הכתפיים הצעירות שלכם היא לא סיסמא. מעתה אתם בכיסא הטייס, ההגאים בידכם, עינינו נשואות אליכם. חתרו למגע כלוחמים ופרסו כנפיכם על החיל כקצינים".

מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה מ', בירך את הקצינים הטריים, "בעוד מספר דקות נחשוף את דרגותיכם ותהיו לקצינים בצה"ל. בכך, לצד קבלת כנפי הטיס בהמשך השבוע, יגיעו לסיומן שלוש שנים של קורס מהארוכים ומהמאתגרים שיש בצה"ל".

"אדם זוכר במסע חייו את נקודות הקושי ואת נקודות ההתגברות", ציין אל"מ מ', "שלוש השנים האחרונות היו רצופות רגעים משני הסוגים הללו, בין אם במסע מיוזע במדי ב', בטיסה מאתגרת המותחת יכולות לקצה, או בדרישה אקדמית קפדנית. זהו אופיו של הקורס- זהו גם אופיו של המקצוע. הקורס נגמר, העבודה רק מתחילה. גאה בכם, סומך עליכם, עלו והצליחו".