ממשיכים להאבק על הריבונות
ממשיכים להאבק על הריבונותקבר דוד, פלאש 90

שליטה יהודית מול שליטה נוצרית

בשנתיים האחרונות נלחמים המתפללים בקבר דוד המלך בריבוי ההולך וגדל של טקסי עבודה זרה במקום, המתעלמים לחלוטין מהסכמי הסטטוס קוו בעיר העתיקה. מלבד השאלה ההלכתית שעולה בעקבות זה, הדבר החמור יותר הוא העובדה שעוד מקום בירושלים נתון בסכנה.משיחות לא רשמיות שניהלתי עם גורמי ממשל מכל הדרגים, הובהר לי בצורה חד-משמעית כי חברי הוועד צודקים בטענתם כי נחתם הסכם עם הוותיקן, שתוכנו מוסתר מעיני הציבור

רבים שואלים את עצמם: מה לנוצרים ולקברו של דוד המלך? ובכן, האמונה הנוצרית חרתה על דגלה את התזה שלפיה נגזר על היהודים להיות גולים לנצח. לפי תאולוגיית החילופין הנוצרית, גלות היהודים וסבלם הנמשך הם ההוכחה ההיסטורית המתמדת לבחירת הנוצרים ולעונש שהעניק ה' ליהודים על אי-הכרתם בישו כמשיח.

מבחינתם, ה' העביר את בחירתו מהיהודים לכנסייה, שהיא כעת ישראל האמתי - "ישראל שברוח". לפי רעיון זה הכנסייה ומאמיניה יזכו לכל ברכות התנ"ך והיהודים יועדו לשאת בכל הקללות המקראיות המתבטאות בגלות, בחוסר הצלחה לאומית ובשעבוד עד קץ הימים או עד קבלתם את "האמונה הנכונה".

התגשמות חלום שיבת ציון והקמת שלטון יהודי בארץ ישראל השולט על הערים המוזכרות בתנ"ך, ההוא הנחילה אפוא מכה קשה למנהיגי הכנסייה מכיוון שהתסריט הזה הוא סתירה עמוקה לאמונתם. זאת הסיבה שהם פועלים בכל דרך להעביר לידיהם או לידיים לא יהודיות כמה שיותר משטחי ארץ ישראל.

קריאת האפיפיור (המוגדר בכלי התקשורת כאוהב ישראל) בעת ביקורו בארץ להקמת מדינה ערבית שבירתה ירושלים רק ביטאה שאיפה דתית עמוקה זו לנישול עם ישראל מנכסיו ההיסטוריים. מבחינה זו הנצרות מוכנה לספוג תבוסות נקודתיות מול האסלאם ואף לתמוך בחיזוקו כדי להצדיק את אמונתם הרוחנית ולהשיב את עם ישראל לגלות ולרדיפה.

קבר דוד כיעד לכיבוש נוצרי

כידוע, בחדר שמעל קבר דוד מוצב עץ גדוע שממנו יוצא חוטר המסמל את אמונת הנוצרים שהקב"ה זנח כביכול את עם ישראל וגדע את העץ, וממנו יצא חוטר – הנצרות.

לפני כשלוש שנים נקראתי על ידי הרה"ג רבי שמחה הכהן קוק - רבה של רחובות, להצטרף ל"ועד נאמני דוד המלך" ולהילחם במגמות לשינוי הסטטוס קוו בהר ציון לטובת הוותיקן. המצב בשטח לא היה מרנין בלשון המעטה, יהודים מעטים פקדו את המקום, והרב קוק כינס את חברי הוועד וביקש מהם לגבש דרכי פעולה ולהפוך את קבר דוד המלך לאבן שואבת לאלפי יהודים. חיזוק סעודת מלווה המלכה במוצאי שבת והשתתפותם של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, היה הצעד הראשון שהעלה למודעות הציבורית את המלחמה על אופיו היהודי של הר ציון.מפקיד ממשלתי אחר שביקר בבית הגר"א נבנצל שליט"א נודע כי מדינת ישראל מתכוונת לאשר לנוצרים "רק" עשייה של 60 מיסות בשנה, כאשר בכך יהפוך האולם שמעל קברו של דוד המלך בכל יום ראשון לכנסייה נוצרית לכל דבר ועניין

היו שהרגיעו אותנו ש"אין שום חשש לפגיעה בקבר דוד", אך משיחות לא רשמיות שניהלתי עם גורמי ממשל מכל הדרגים, הובהר לי בצורה חד-משמעית כי חברי הוועד צודקים בטענתם כי נחתם הסכם עם הוותיקן, שתוכנו מוסתר מעיני הציבור.

מי שהדליק לנו נורה אדומה נוספת היה ח"כ זאב אלקין, שהודה כי ישנו הסכם בין ישראל לוותיקן. בריאיון לעיתון 'מקור ראשון' בחג הפסח לפני שלוש שנים אמר: "היה סיכום ראשוני של דני אילון עם אנשי משרד החוץ ומשרד הפנים.

זה הגיע לאלי ישי שביקש לשנות כמה דברים. חזרנו לוותיקן והגענו לסיכום מחודש ומאז לא נגענו בזה. הדבר היחיד שאני יכול להגיד זה שכל השמועות על כך שהסכמנו להעביר בעלות או חכירה על קבר דוד לא נכונות".

חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג פנה בשעתו לאלי ישי בשאלה האם נכונים הדברים ומה ביקש ממנו דני אילון. אלי ישי ענה: אילון ביקש להעביר לכנסייה את החדר שמעל קבר דוד ונענה בשלילה מוחלטת. "אפילו מפתח לא הסכמתי להעביר להם לביצוע של מיסה אחת שתפר את הסטטוס קוו בהר ציון", אמר ישי.

מהו הסיכום המחודש? מהי מדיניותה של הממשלה הנוכחית בנושא? כל זה נסתר מעיני הציבור. פקיד רשמי שפנה בבקשה "להרגיע את העניינים" ציין בפניי כי הוסכם "רק" לאפשר להם לבצע מיסות נוספות ב'חדר הסעודה האחרונה' שבמתחם. מפקיד ממשלתי אחר שביקר בבית הגר"א נבנצל שליט"א נודע כי מדינת ישראל מתכוונת לאשר להם "רק" עשייה של 60 מיסות בשנה, כאשר בכך יהפוך האולם מעל קברו של דוד המלך בכל יום ראשון לכנסייה נוצרית לכל דבר ועניין.

במילים אחרות: חכירה ובעלות לא אושרו, אך שינוי של הסטטוס קוו והפיכת המקום באופן מעשי לכנסייה יבוצעו בזחילה. בצעד תמוה ומעורר חשש שינה רה"מ נתניהו בשעתו בבהילות את החוק באופן המאפשר לו לוותר ביתר קלות על חלקים מקבר דוד המלך.

מה אפשר לעשות?

כל העוסקים בעבודת הקודש במזרח ירושלים יודעים כי בכל מקום שבו אין נוכחות יהודית, ישנה השתלטות זרה. רק נוכחות יהודית קבועה בהר ציון תטרפד את מסירתו בהדרגה לידי הוותיקן. רק ביקורים תכופים ומתמשכים של יהודים במקום יצליחו לעורר מחדש את האחריות של מדינת ישראל לשמור את המקום הזה.

מתחם קבר דוד המלך אינו נכלל בחוק המקומות הקדושים והחזקה על המקום נתונה לחסות ועדת הפנים של הכנסת. הפנינו ליו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם בקשה לתגובה על האירועים החמורים בקבר דוד בימים האחרונים.

מלשכתו של אמסלם נמסר: "אינני מכיר את הנושא, אבקש לראות את הפרוטוקולים של הדיונים שנעשו בסוגיה שאותה הבאתם בפניי ובמידת הצורך אפעל כדי לתקן כל עוול שנעשה במקום".

ביקשנו תגובה מרב הכותל והמקומות הקדושים, אך לצערנו טרם התקבלה ממנו כל תגובה.

הצטרפו עכשיו למנויי "מקום בעולם", מגזין הנוער של עולם קטן.

לדפדוף בגליון לדוגמא לחצו כאן